Avatar billede Heine667 Nybegynder
19. juni 2012 - 15:28 Der er 1 kommentar

Kan man lave individuelle batch-vandmærker i PSE 5?

Jeg vil gerne lave et vandmærke på mange filer samtidigt, men der skal ikke stå præcis det samme på dem. De skal nummereres, således at der kommer til at stå:

- Firma A-001
- Firma A-002
- Firma A-003
- Osv.

På min arbejdsplads har vi kun Photoshop Elements 5.0. Min chef mener at der kan oprettes en action til denne funktion, men så vidt jeg kan se kan der ikke umiddelbart oprettes actions i Elements.

Jeg kender 'Process multiple files'-funktionen, men den skriver jo netop det samme i vandmærket.

Er der nogen derude der har en genial løsning?
Avatar billede Freebooter Nybegynder
19. juni 2012 - 17:17 #1
Hey Heine667
Det kan umiddelbart løses på to måder. Den ene er, at du får lavet et script som laver teksten. Den anden er at benytte DataMerge funktionen.
Jeg kan ikke guide dig med en 1-2-3 da det er flere år siden jeg brugte den funktion sidst, men det bør være muligt at finde en god tutorial...
Du skal lave dit dokument med et tekstlag og aktivere DataMerge her:
Image > Variables > Define...
Håber det hjælper dig lidt på vej i den rigtige retning.
Vh Brian