Avatar billede Mathias662 Nybegynder
19. juni 2012 - 17:15 Der er 6 kommentarer

Sortere billeder efter kamera

Hej eksperten.

Jeg har både en iphone og en ipad, og de bruger begge icloud til at synke billeder. På min computer har jeg også icloud installeret, så alle mine billeder automatisk kommer over på pc'en (det lækkert) Men jeg kunne godt tænke mig et program der kunne sortere de her billeder for mig, altså at de billeder min iphone sender ind kommer i iphone mappen, og de billeder ipad sender ind, kommer i ipad mappen.

Kender i et program der kan hjælpe med sådan en opgave, den skal helst kunne sortere ud fra metadata?

Hilsen Mathias

Detaljer:

iPhone 4
iPad 2
windows 7 64 bit intel i5
Avatar billede larsini Seniormester
20. juni 2012 - 10:48 #1
jeg har 3 kameraer og hvert har sin navneserie f ex imag, dsc, img efterfulgt af et fortløbende nr - og det foto-arkiveringsprogram jeg anvender, kan sortere på 7 parametre, men ikke på metadata - og al sortering skal ske by hand, altså ikke pr automatik når jeg importerer til pc - kan det bruges?
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
21. juni 2012 - 12:10 #2
Jeg tror ikke det kommer til at virke:( For de billeder min ipad tager, og de billeder min iphone tager, hedder begge img000, og jeg skulle helst kunne sortere dem fra hinanden:(
Avatar billede larsini Seniormester
21. juni 2012 - 17:29 #3
men de kører vel forskellig nummerserier dvs der skal blot sorteres på filnavn?
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
21. juni 2012 - 18:10 #4
Prøv at give mig et link, så skal jeg se om jeg kan bruge det:)
Avatar billede larsini Seniormester
21. juni 2012 - 18:28 #5
jeg har brugt det i næsten 10 år - koster omkring usd 35,- een gang for alle

såvidt jeg husker har de en demo-version som koster gratis

helt afgørende er det at man lige fra starten laver en central folder (kan ikke lige her-og-nu huske hvad de kalder den) hvor alt arkiveres, herefter kan man kopiere til sub-folders, som gør at man lynhurtigt kan finde, sortere mv sine billeder - jeg har ca 6000 fotos liggende, og det kører lynhurtigt

http://www.fototime.com/support
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
22. juni 2012 - 19:51 #6
Ahh... Det lyder godt:) men jeg syntes ikke mit behov er så stor, at jeg vil betale for det:)