Avatar billede STambo Nybegynder
19. juni 2012 - 19:56 Der er 4 kommentarer

Fremtidigt Computer Build

Hej med jer her på Eksperten.

Jeg står og kigger på nye hardware til min fremtidige computer. Men jeg mangler kun:

Et nyt Bundkort (Her vil jeg også gerne vide hvad det bedste mærke er, og hvorfor. Og max prisen skal også helst være under 2000,- men 100-eller 200 over gør nu ikke så meget)

En ny CPU - Intel i5

Og et nyt kabinet - Her har jeg kigget meget på Corsair 600T
[img] http://www.dustinhome.dk/product/5010469628/corsair-miditower-graphite-600t-atx-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

ved ikke om jeg også mangler nye RAM men det synes jeg ikke helt da jeg allerede har 8GB DDR3 ( ved ikke hvad mærket er osv. )

Jeg har allerede et nyt grafik kort hvilket er et MSI NGTX 560 Ti Hawk og jeg har også en Corsair GS800 strømforsyning.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
19. juni 2012 - 22:32 #1
Jeg er tilhænger af MSI bundkort. De er et af de ældste firmaer i branchen, og selvom de har haft nogle dårlige tider vil jeg mene at de i dag har nogle af de bedste bundkort til en god pris.

Gigabyte vil være mit næste valg som ikke bruger for mange kræfter på alt muligt ligegyldigt extra materiale men holder prisen lav og kvaliteten rimlig høj.

Asus lægger alt for mange kræfter i at presse så meget ligegyldigt software og mystiske features ind på deres kort at det ofte gør dem ustabile. Selvom alt deres "reklame" snak kan virke tiltalende kan deres produkter ikke leve op til mine forventninger.

Corsair 600T er et ganske godt kabinet med masser af plads bag ved bundkortet til lednings-føring og evt. plads til en tynd vandkøler under låget hvis man vil prøve internt vandkøling... der er dog også huller til at køre med eksternt vandkøling. Det kan dog lave en irriterende støj fra kølergitterene så det er ikke at foretrække hvis man går efter et meget stille kabinet....

Airflowet er rigtigt godt specielt hvis man tilføjer 1 eller 2 fans under låget til at trække varme op.
Avatar billede STambo Nybegynder
19. juni 2012 - 22:49 #2
har også kigget meget på msi kortne, har du et bud på hvad det er det bedste til prisen altså omkring 2000 kr? :) har også på et eller andet tidspunkt tænkt mig at lave den vand kølet men stater lige stille op med luft kølning indtil jeg får nogen flere penge :P hvor meget tror du at et vand kølnings sæt nogenlunde koster? :)
Avatar billede Mcbeer Nybegynder
04. september 2012 - 00:59 #3
ASUS crammer da overhovedet ikke for meget "ligegyldigt software" ind i deres kort, der er nogle programmer med til ROG serien, men dem kan man bare lade være jo ;)

Til OP: Et rigtig lækkert z77 bundkort der meget snart gerne skulle ramme det danske marked er "MSI Z77 MPower", som er håndtestet i en 24 timers burn test. Sagde jeg det var håndtestet.. ja ALLE Mpower bundkort er hånd testet! Til dette bundkort ville jeg smide en Intel Core i5 3570k, og med en H100 (Som passer perfekt i dit 600T), så kan du få en lækker performance ud af bundkort og CPU.

Hvis du ikke er glad for at modde kan du også sagtens smide vand i et 600T. Er PT ved at lave et mindre projekt til kæresten i nøjagtig sådan en kasse og det går sku meget nemt. 2x 240mm rads, en i fronten (moddes ind) og en i toppen.

Hvis du vil på vand, vil jeg nok tigge og bede dig opgradere dit GFX og smide en vandblok på det er også. 7970'eren er jo ikke så dyr mere ;)
Avatar billede STambo Nybegynder
04. september 2012 - 23:50 #4
Det der bundkort kan det passe det kun koster 1500,- ca? når du mener den er ny? :)
Og den der cpu har jeg også kigget en del på, da den også er "billig"

Og ps. tak for det gode svar, sætter jeg meget pris på :)