Avatar billede Denarn Nybegynder
20. juni 2012 - 09:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konstruktiv kritik søges! :-)

Hej E..

Jeg kunne godt bruge noget konstruktivt kritik til mit portfolio, da det altid er godt med andre øjne på projektet også. Så håber der er nogle venlige sjæle der vil tage et kig! :-)

www.dennisarnsberg.dk

- Ps. Jeg er gået efter det enkle og stilrene, uden for meget pjat og pjank! :-)

30 point til det bedste konstruktive kritik/råd/mm. :-))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2012 - 09:41 #1
"fyld" i "Jeg mangler fyld" lyder ikke godt.

Dit CV kan ikke skrives ud samlet på grund af den lille box med scrollbar. (Ja, vi er nogen, der stadig kan huske hvad papir er ...)

Dit logo oppe til venstre, og linket "Portfolio" foroven går samme sted hen. Det forvirrer.

Om mig: Ordet "pokker" kan støde nogen - prøv et andet friskfyr-agtigt ord. Din første paragraf er negativ "...uden rigtigt at få det ønskede resultat." Den skal være positiv.

...det var bare et par tanker...
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juni 2012 - 09:58 #2
Jeg kan godt lide mørke sider, men denne er lige mørk nok. Måske en lysere tekst, så det bliver lettere at læse. Bundbjælken ser for stor ud (eller content for lille). I portfoliomenuen passer den bedre.
Avatar billede Denarn Nybegynder
20. juni 2012 - 10:22 #3
Dejlige svar indtil videre!

Jeg har prøvet at gøre teksten lysere, er det bedre nu?

- Ang. CV, så er planen at jeg får lavet et download link, så det er muligt at hente mit CV ned, som PDF. Alternativet for dem, som ikke gider at downloade det, er så at læse teksten i boksen. :-)

Har også ændret lidt i teksten i "Om mig", er det bedre nu?

Har også ændret på footer, alle andre steder end på index. :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juni 2012 - 11:06 #4
Måske dårligt formuleret af mig, men jeg synes alle sider skal have samme footer og header. Footer, header og content skal så have ca samme width. Det bliver forvirrende hvis siden "hopper rundt" hver gang man surfer rundt på siden.

Men ja, det er blevet lettere at læse nu.
Avatar billede Denarn Nybegynder
20. juni 2012 - 11:46 #5
Jeg er helt enig michael. Det plejer jeg normalt også at gøre, men denne gang virkede det mere rigtigt for mig at forsiden har den bredde den har, og undersiderne har en fælles størrelse.
Avatar billede Noxxic Nybegynder
20. juni 2012 - 13:27 #6
Hej Denarn.

Jeg vil foreslå dig at bruge denne farve til baggrund. Den er mere behagelig for øjnene. 7f7f7f

Din tekst er okay dog kunne jeg godt forestille mig mere fokus hvis du gjorde "jeg mangler fyld til mit portf." lidt mørkere. Det er meget blurry på en HD skærm.

Jeg kan godt lide ideen med din footer men hvis det var mig ville jeg beholde størelsen fra Portfolio og give den en fast plads i bunden så den ikke hopper op og ned. Ellers synes jeg faktisk din hjemmeside er meget pæn.
Avatar billede Denarn Nybegynder
20. juni 2012 - 13:34 #7
Baggrundsfarve som selve baggrundsfarve, eller til contents? :-)
Avatar billede Noxxic Nybegynder
20. juni 2012 - 14:38 #8
Baggrundsfarve som i selve baggrundsfarven. Den du ellers har er alt for mørk. Det trætter folks øjne. Dit mål er jo at få folk til at blive på siden. Og hvis du bruger mit forslag vil folk blive længere.. tro mig.
Avatar billede Denarn Nybegynder
21. juni 2012 - 23:36 #9
Hmmmmmmmmmmmm.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2012 - 23:50 #10
Det hedder "skalle", ikke "skalde". Og "dælen" er vist i samme boldgade som "pokker" - eller værre ;)

Dælen: omskrevet form af djævelen
Pokker: bruges som mindre stærkt bandeord for at udtrykke vrede, ærgrelse, foragt eller anden følelse SPROGBRUG især talesprog - fra middelnedertysk pocke 'byld', i dansk tidligst med betydningen 'kopper'

( http://ordnet.dk/ )

Konstruktive forslag.
- Hvad i alverden er han for en fyr?
- Hvem gemmer sig bag Dennis?
- Lær Dennis at kende.
- Dennis hvem?
- Dennis om Dennis.
- Dennis, Dennis, Dennis, ...
- Den Dennis er ham her.

(men det er jo helt op til dig)

Man skal også tage i betragtning, at man "aldrig" får en kontrakt alene på baggrund af en hjemmeside. Personlige kontakter, netværkning (sjovt ord), opsøgende arbejde, ... og så kan en go' hjemmeside marginalt gøre en forskel.
Avatar billede Denarn Nybegynder
22. juni 2012 - 07:58 #11
Fantastisk feedback ericjacobsen! :-))

Tager det helt sikkert til mig.