Avatar billede JakobJunker Nybegynder
20. juni 2012 - 15:01 Der er 5 kommentarer

Min bærbar computer slukker.

Jeg har en bærbar Zepto computer, den er godt og vel 5 år gammel. Men problemet er at den slukker når den skal spille, men den bliver ikke varm, eller nogle gange bare ved at se en film. Da en af mine venners computer er gået i stykker vil han gerne låne min bærbar. Men den slukker jo hele tiden. Jeg tager selv min selvbygget stationær computer med. Kan det fikset selv, eller skal den hen til en computermand og få det lavet og kan det betale sig?

Hvis jeg fx vil ind i Minecraft slukker den inde i menuen. Den er formateret flere gange. Så det har ikke noget med systemet at gøre.

Tak på forhånd.
Avatar billede Blandy Praktikant
20. juni 2012 - 15:17 #1
Hvordan har du tjekket om din maskine bliver varm? Det hjælper ikke noget bare at mærke på den. Du skal hive de konkrete målinger ud af maskine med et stykke software. Evt amd's egen hvis det er amd GPU der sidder i. Eller Nvidia hvis det er deres GPU.
Avatar billede JakobJunker Nybegynder
20. juni 2012 - 15:21 #2
Men hvis det er computeren som der bliver for varm. Kan jeg så få det fikset til nogle anstændige penge?
Avatar billede Blandy Praktikant
20. juni 2012 - 15:49 #3
Det kan man gøre selv hvis det er man har fingrene til det.

Du skal helst skille den lidt ad, men ellers blæs i de udgangshuller der er i bærbaren. Men hold en kuglepen i så blæseren ikke drejer med rundt, da det kan skabe vekselspænding og kortslutte komponenter i maskinen.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. juni 2012 - 18:00 #4
Prøv lige at pille batteriet ud og så kør med den sådan.
Nogen gange er batteriet så slidt at det ikke kan holde strøm og computeren forsøger så så heftigt at lade det op at der ikke er nok strøm til at køre selve computeren samtidigt med.
Avatar billede JakobJunker Nybegynder
10. juli 2012 - 18:55 #5
Tusind tak for alle svar. Hvis ikke der er en der giver svar inden 5 timer tager jeg selv pointene. :)