Avatar billede ts Nybegynder
20. juni 2012 - 18:32 Der er 9 kommentarer

Problemer med en Netbook

Hej!
En af mine bekendte har fået en MSI Netbook fra hans niece.
Men glæden forsvandt da han startede computeren og blev spurgt efter Windows XP Serienummer.
Der sidder et mærkat under bunden, men det er meget slidt og kan ikke læses.

Når man starter så begynder den på en recovery og det er i den forbindelse den vil have serienummeret til Windows XP.

Niecen kan selvfølgelig ikke finde noget, idet hun ikke har brugt den i mange år.

Kan man overhovedet gøre noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2012 - 19:28 #1
Jeg ville kontakte Microsoft og sende alle de oplysneinger man kunne finde  på den pc. Der må være nogle oplysninger som de også har registreret så i kan få den korrekte kode til den.
http://www.microsoft.com/danmark/om/kundeservice.aspx
Avatar billede kimtheman Novice
20. juni 2012 - 22:36 #2
Er der ikke skjult partition på den så i kan gendanne til fabrikstilstand?
Avatar billede ts Nybegynder
20. juni 2012 - 22:58 #3
Kimtheman > Hvordan kan man se om der er en skjult partition?
Avatar billede kimtheman Novice
21. juni 2012 - 00:34 #4
Avatar billede ts Nybegynder
21. juni 2012 - 20:09 #5
Jeg kan ikke rigtigt gøre det som der står, idet jeg jo ikke kan brug Windows. Jeg skal bruge serienummeret for overhovedet at starte det op. Så jeg kan jo heller ikke installere partikonvent magic.
Avatar billede ts Nybegynder
21. juni 2012 - 20:10 #6
Ups, jeg mente partion magic
Avatar billede kimtheman Novice
21. juni 2012 - 20:25 #7
Det er cdér man booter op fra. Så man bruger ikke windows.
Avatar billede ts Nybegynder
21. juni 2012 - 21:13 #8
Men der er ingen cd-drev i netbooken
Avatar billede kimtheman Novice
22. juni 2012 - 00:40 #9
så bruger man et usb cd rom drev. Eller gør som der bliver skrevet i #1