Avatar billede WSL Nybegynder
21. juni 2012 - 00:02 Der er 2 kommentarer

Mangler hjælp med et program der logger data fra et solcelle anlæg

Hejsa
Jeg har et solcelle anlæg, hvor Inverteren er forsynet med en seriel RS232 udgang. Til denne er der koblet en bærbar PC via et USB/RS232 kabel. På computeren er det installeret et program der viser hvor mane watt der p.t. produceres, Volt osv samt opdateret total watt produktion. Der kan vælges tidsinterval osv. Alt smides i et regneark som log. Umiddelbart fint, men..... når solen går ned, lukker Inverteren ned, og logning starter ikke automatisk når solen igen står op. Ikke engang reconnect hjælper fra programmet. Programmet skal lukkes ned og startes op igen, før kommunikation til inverteren oprettes.
Jeg har haft kontakt med fabrikken der har leveret Inverteren, og fil et nyt opdateret program, men dette har ikke hjulpet. det eneste jeg kan se der er sket, er at loggen før var en XLS fil. Nu er det en CSV fil.
Kan nogen hjælpe mig med at få dette til at virke ?
Mvh
Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
21. juni 2012 - 08:46 #1
Er hovedproblemet at få åbnet filen automatisk og/eller?
Avatar billede ALS Praktikant
15. januar 2013 - 13:24 #2
Prøv at kik på en af disse billige PicoLog dataloggere.

http://www.microtec.dk/contents/da/d9_PicoLog_dataloggers.html