Avatar billede mlhave Nybegynder
21. juni 2012 - 11:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Splitte celle til to kolonner

Jeg har en meget lang kolonne med disse data i samme celle:

Jeg har fået bikset følgende VBA kode sammen men den kan kun tage en celle ad gangen. Kan I hjælpe med at få den til at løbe hele kolonnen igennem?

Sub SplitCelle()
    Dim txt As String
    txt = ActiveCell.Value
    ActiveCell.Value = Left(txt, 10)
    ActiveCell.Offset(0, 1).Value = Mid(txt, 12, Len(txt))
End Sub
Avatar billede thegod117 Nybegynder
21. juni 2012 - 11:40 #1
I Excel 2007 (Formentligt også ældre og nyere, men har ikke mulighed for at tjekke) findes der funktionalitet til en sådan opdeling af data indbygget i programmet.

Marker kolonnen -> I Data Ribbon: Texts to columns -> Vælg "Fixed width" -> Next

Så burde resten give sig selv :) Har testet med ovenstående eksempel data, og der virkede det fint.
Avatar billede mlhave Nybegynder
21. juni 2012 - 13:07 #2
Perfekt. Smid et svar så serverer jeg point :o)
Avatar billede thegod117 Nybegynder
21. juni 2012 - 13:10 #3
Svar :)