Avatar billede askalot Mester
22. juni 2012 - 23:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PSU varme afgivning

Hejsa

Kan det passe at en PSU bliver mindre varm jo mindre watt man trækker ud af den?

Jeg har et ITX motherboard som jeg har tilsluttett en gammel 350w strøm forsyning som jeg overvejer at fjerne blæseren på. Jeg har regnet ud at jeg cirka trækker 40-max 50 watt ved max ydelse. (ITX mobo)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 23:55 #1
Ja det kan det, men om din psu kan holde til at afgive 50 watt uden blæser det kan jeg ikke vurdere.
Avatar billede askalot Mester
22. juni 2012 - 23:58 #2
OK tak.. jeg er sådan set ligeglad med PSU'en.. har flere  =)

Det var mere om det brændte lejligheden af.. men jeg kan jo prøve at lade dne køre et par timer og se om den bliver alt for varm..

takker

læg gerne svar
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2012 - 00:07 #3
På nogle er der sikkerheds kredsløb der slår fra når det bliver for varmt, så det opdager du nok.
Alternativet er jo at du så køber en psu der har passiv køling.
Men de er meget dyre desværre.
Avatar billede askalot Mester
23. juni 2012 - 00:09 #4
Ja.. nej så vil jeg hellere prøve at modde den selv (med køle blokke).. skal nok passe på ;) , ved godt man kan komme til skade.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2012 - 00:12 #5
Held og lykke med det og tak for point.
Avatar billede Mcbeer Nybegynder
04. september 2012 - 00:53 #6
En anden ting du også lige skal være lidt obs på er hvis du har dit mini itx bundkort kært, er at de gamle PSU'er sikkert ikke har alle de lækre safety features som de nyere har. Så springer en cap i din PSU kan det brænde dit bundkort af ;)