Avatar billede lisaolsson Novice
25. juni 2012 - 21:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne alle spor efter afinstallation af program

Jeg har måttet afinstalleret Adobe CS4. Desværre ikke helt succesfult, idet jeg stadig havde programmet stående i Programoversigten i tilføj/fjern programmer (dog uden angivelse af størrelsen). Også i stifinder var der flere programmer tilbage. Efter flere forgæves forsøg på at fjerne programmet downloaded jeg CCleaner for fjernede det manuelt. Samtidig måtte jeg også delete de resterende programmer i stifinder manuelt. Jeg har endda være i registreringsdatabasen for at se efter spor, da jeg ved geninstallation ikke får mulighed for at indtaste reg. key og derfor ikke kan få alle programmerne i Master Collection til at virke. Jeg har selvfølgelig genstartet flere gange efter alle processer.

Er der nogen, som ved hvad man evt. kan gøre?

Jeg kører windows 7 home edition.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2012 - 21:35 #1
Når jeg afinstallerer programmer bruger jeg Revo Uninstaller free til at gøre det med.
Den sørger nemlig for at fjerne de rester af programmet som ligger i regisreringen.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Om du får noget ud af det nu hvor du har prøvet at fjerne det kan jeg dog ikke være sikker på, så det må komme an på en prøve.
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 21:41 #2
Nu har du nok slettet så meget at Revolver Uninstaller ikke kan finde programmet...

Men to ting:
*Søg efter filer med programnavnet på hele computeren.
*Gør det samme i registreringsdatabasen.

Mn det ser ud til at du har gjort det..
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juni 2012 - 23:19 #3
Jeg ville i dit sted prøve at installere programmet igen, og derefter prøve en uninstall en gang mere.
Lad os høre om det hjælper dig. I givet fald, så vil Revo Uninstaller sikkert kunne klare det, når først programmet er korrekt installeret igen.
/ptj_11
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 23:20 #4
Hvis du installerer igen, brug i så fald Revo til at afinstallere!
Avatar billede falster Ekspert
26. juni 2012 - 21:27 #5
Måske Adobe Creative Suite Cleaner Tool:

http://www.adobe.com/support/contact/cscleanertool.html
Avatar billede lisaolsson Novice
28. juni 2012 - 13:40 #6
Tak for alle svar.
Jeg er blevet klar over, at jeg nok lige skal have den skjulte administratorkonto frem, så kan jeg ihvertfald prøve at bruge Adobe eget cleaner program. Som jeg startede med at skrive, at jeg installeret og afinstalleret nogle gange, men jeg har lidt på fornemmelsen af den skjulte administratorkonto driller. For selvom jeg kører bruger som administrator, så er det ikke helt det samme.
Jeg skal have møde i aften med en, som er noget mere hardcore end jeg, da jeg stadig ikke har fået løst mit problem med en bærbar computer.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juni 2012 - 15:54 #7
Sådan aktiverer du den skjulte administrator:

Åben Startmenuen.
Skriv cmd.
H-klik på cmd og tryk Kør som administrator.
Skriv i det nyfremkomne vindue: net user administrator /active:yes

Muligvis har du kode på den bruger - muligvis ikke. Skift koden ved at skrive: net user administrator *
Skriv den ønskede adgangskode.

For en god ordensskyld så husk at fjerne superadministratoren igen ved at skrive net user administrator /active:no.
Avatar billede lisaolsson Novice
01. juli 2012 - 20:27 #8
Tak for det med den skjulte administrator. Jeg skulle dog være ok, hvis jeg har en admin kode på min skjulte administrator. Jeg er ikke kommet ret meget længere, da jeg lige haft brugt en del tid på at få min bærbare pc op og køre igen. Når jeg bliver klogere på mit aktuelle problem, vender jeg tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2012 - 16:24 #9
hopper af tråden
Avatar billede lisaolsson Novice
07. juli 2012 - 11:36 #10
Efterfølgende tekst fra Adobe kan måske en del af grunden til at jeg har haft så mange problemer med at afinstallere og reinstallere Adobe CS4 (sammenholdt med at jeg jo i første omgang da mine problemer startede ikke fik deaktiveret programmerne):
Adobe has tested Adobe Creative Suite 4 and Adobe Creative Suite 3 with Microsoft Windows 7. Although Creative Suite products and components prior to CS3 may perform as expected, there might be issues that might affect the installation or use of your Creative Suite product. These versions were not included in our testing efforts because they were designed, tested, and released several years before Windows 7 became available. Because these versions were not tested, they are not supported by Technical Support. For a list of documents on issues that we discovered with Creative Suite 3 or 4, please see the technical issues section below.
Jeg har nu løst mit problem ved at installere CS4 på min XP-maskine og erstatte diverse filer på min Windows 7-maskine under programmer, så virker det hele fint undtagen Encore, som har nogle kompatilitetsproblemer med Windows 7, som jeg godt nok har fundet forslag til løsning om, men ikke rigtig ved, om jeg vil installere den omtalte driver. Det forsøg må vente til jeg evt. får brug for Encore.
End of Story
Avatar billede lisaolsson Novice
13. juli 2012 - 11:14 #11
CS4 har problemer med Windows 7 - Adobe lavede denne Master Collection inden introduktionen af Window 7 og CS4 har derfor ikke været testet med denne platform.