Avatar billede Talllens Nybegynder
25. juni 2012 - 22:10 Der er 6 kommentarer

(4)5-pin til (10) 9-pin USB på Bundkort

Hej eksperter.

Jeg sidder her med et USB Stik 5-Pin (hvor 4 af dem er har kable i sig.

Rødt | Hvidt | Grønt | Sort | Tomt

ca. sådan her:
http://www.oneclickstyle.com/images/products/w0286997_original.jpg

Men på mit motherboard, har jeg kun 9 pins tilslutning.
http://www.shopnow123.com/pics/9-Pin%20Card%20Reader.JPG

Er der nogen måde hvorpå jeg kan bruge stikket uden "fare" ?

Jeg så det her billede og tænkte hvis jeg kun brugte den ene side til at sætte det til, så vil det kunne lade sig gøre...

Men jeg er små nervøs for at skidtet brænder sammen ved dette "forsøg".

Nogen osm har erfaringer med sådanne ting?

//T
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. juni 2012 - 22:49 #1
Det kan du godt
9 pins stikket på dit motherboard har har plads til to usb stik
Det kunne værer to stik af det du allerede har med 4-5 kabler
Du skal bare vende det rigtigt, det kan du umiddelbart se på det stik der har 4 kabler i.
sæt det til motherboardet med det tomme stik pegende samme vej som det manglende ben på motherboardet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. juni 2012 - 22:52 #2
Avatar billede Talllens Nybegynder
25. juni 2012 - 22:58 #3
Mange tak Jensenjs, Det ser ud til at det kan man godt.

hvis du laver en besvarelse så får du lige lidt point for den her.

//T
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juni 2012 - 09:40 #4
OK svar
Avatar billede Talllens Nybegynder
26. juni 2012 - 09:47 #5
Super :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juni 2012 - 10:28 #6
For at lukke spørgsmålet, skal du accepterer et svar og tildele point, ellers er spørgsmålet åbent.

Jeg synes du skal accepterer dit eget svar, du får måske brug for nogle point i et senere spørgsmål, så det er ok med mig :)