Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 22:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Flimmer på tv - hvad skyldes det?

Jeg er rimelig desperat. Har prøvet en masse og nu vil jeg spørge jer inden det nok bliver en antennemontør (men han ved nok også hvad han skal have i timen... ;-)) Nu skal I høre:

Jeg har et LG fjernsyn med indbygget DVB-T tuner. Det er ikke Boxer-godkendt, men jeg fik af vide at det skulle jeg ikke tage så tungt. Derfor har jeg selvfølgelig købt et kort og kortmodul og det virkede fint i starten, MEN så her de seneste par måneder er det begyndt at flimre (det er grøn og lilla flimmer) - og på det seneste er det blevet værre. Billedet hakker og det samme med lyden. Nogle gange ryger billede helt til sort skærm (selvfølgelig heller inden lyd). Det er udelukkende på TV2 (den eneste betalingskanal jeg har) og jeg har fundet ud af at det ikke flimrer under reklamerne, men kun under programmerne (gid det var omvendt!).

Jeg har prøvet at rette på loftantennen (den er i forvejen rettet mod nærmeste sender), prøvet med boks i stedet for indbygget tuner og jeg har prøvet med en stueantenne. Intet hjalp.

Har I nogle gode idéer? Er virkelig lost...

Hvis nogle kan løse mit problem er jeg villig til at give jer alle mine points, men det må jeg desværre ikke *D
Avatar billede Getspmak Novice
25. juni 2012 - 22:46 #1
Mener det var et program der blev sendt vedr. Boxer. Det var noget med at Tv2 havde skiftet "kanal" på sende nettet, og hvordan det påvirkede muligheden for at modtage Tv2 korrekt.
Der var en medvirkende i programmet, som ligesom dig lige pludselig ikke kunne modtage Tv2 korrekt. Hun forsøgte alt muligt, og det endte med at en atennemontør, måtte ud og sende en ekstra boks af en eller anden art op... Altså hun måtte betale ekstra, for at modtage det produkt, som man egentlig har betalt for.

http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20130

Her er vist en artikel om programmet.
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 22:56 #2
Så det du mener er at jeg måske skal udskifte min antenneforstærker? Hvor kan sådan en købes og kan man udskifte selv?
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 22:57 #3
Der var jeg lige for hurtig til at skrive.. Kan se der er masser resultater på Google og ja, man kan hvis selv udskifte den... Men hvad skal jeg være opmærksom på hvis jeg skal købe sådan en? Antenneforstærker er en ny verden for mig! ;-)
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2012 - 06:43 #4
Har du prøvet med en ny stations søgning?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 08:16 #5
Nej, men det kan jeg da godt :-) Kan nu bare ikke se hvad det skulle hjælpe...
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2012 - 13:04 #6
Det kunne jo være at TV 2 også kunne tages et andet sted hvor der ikke var problemer.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 13:06 #7
Jeg har ikke lige lavet kanalsøgning igen, men signalet fra den sender der står næst-nærmest (Østjylland) er ikke bedre.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juni 2012 - 13:59 #8
Her er en antenneforstærker jeg kan anbefale

http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/antenneforstaerker-2vejs-25-db.html

og der sidder en lille skrue som man kan skrue på hvis signalet flimrer eller skal forstærkes mere/mindre.

der fåes dog også andre modeller

http://www.av-cables.dk/soeg/?efter=antenne+forst%E6rker
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 17:25 #9
Jeg vil købe den i en butik, da jeg så nemt kan aftale at jeg kan returnere den såfremt det ikke virker.

Hvilke specifikationer skal jeg kigge efter og sådan?

(en kanalsøgning hjalp intet)
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 17:28 #10
Og forresten findes de så ikke uden strøm? For det tror jeg jeg har nu og det vil jeg helst blive ved mig (antennen sidder lige indenfor tagstenene og deroppe er der ingen strøm.).
Avatar billede pstidsen Novice
28. juni 2012 - 02:31 #11
cyberspace: Du lyder til at have styr på det. Kan du ikke besvare #9 og #10?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. juni 2012 - 13:44 #12
jo højere decibel tal jo mere kan den forstærke signalet

PT. har jeg endnu ikke se eller hørt om en model der ikke brugte strøm det er jo et elektrisk kredsløb der forstærker signalet.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juni 2012 - 15:49 #13
Dvs. at jeg kan gå ud og købe enhver 2-vejs antenneforstærker der bare har mindst 25 Db?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. juni 2012 - 12:09 #14
Ja det burde der ikke være nogen problem i. Om en med lavere decibel tal ville være nok må komme an på en prøve - min egen er 25 og den fungerer upåklagekligt.

men blot til info jeg syntes de koster en formue i butikkerne i forhold til nettet - men det er helt op til dig og din pengepung
Avatar billede pstidsen Novice
29. juni 2012 - 16:04 #15
Jeg tjekker det ud og vender tilbage ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2012 - 20:42 #16
Jeg tager ud og køber en antenneforstærker på mandag.
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 23:57 #17
Problemet var at DR antennen stadig var i brug. Nu er signalet fra den cuttet og det kører godt 99,9% af tiden. Tak for hjælpen og smid nogle Svar, så vi kan få denne gamle tråd lukket :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
28. juli 2012 - 06:19 #18
Læg selv et svar og tag dine point hjem igen, der var ingen der gættede på at signalet var overstyret på grund af en ekstra antenne.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2012 - 10:54 #19
Svar.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2012 - 17:27 #20
Okay problemet er ikke løst! Det flimrer stadig. Hvad kan man så gøre??