Avatar billede krelle98 Nybegynder
26. juni 2012 - 22:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Utroligt langsomt internet hjemme - hurtigt ude.

Hej Alle.
Jeg har lige fået en ny PC - HP Pavillion med Windows 7 Home premium og et Intel 1030 Netværkskort. Når jeg er hjemme på vores 30/3 Mbit er internettet ufatteligt langsomt. Det kan tage timer at opdatere et Excel dokument på 300 kb via Dropbox, og jeg kan ikke se en hel Youtube video..
Når jeg så bruger PC'en på min skole eller hos nogle bekendte, er internettet fint hurtigt. Det, der undrer mig, er, at der er andre bærbare i hjemmet, som er noget hurtigere på nettet trods en højere alder. Og min stationære er super hurtig.
Jeg håber I kan hjælpe mig...:)
27. juni 2012 - 06:56 #1
... og det ER 'dit' net du får fat i ???
Avatar billede krelle98 Nybegynder
27. juni 2012 - 11:03 #2
Ja, det er jeg sikker på! Jeg har afbrudt og tilsluttet flere gange med den rigtige WPA-2 Personal kode.
27. juni 2012 - 17:43 #3
... men når du er 'ude' bruges en anden kryptering / router ?
Avatar billede krelle98 Nybegynder
27. juni 2012 - 17:49 #4
Øh, det tror jeg. Jeg er ikke så hjemme på det område..
Avatar billede Fido-dk Juniormester
20. juli 2012 - 22:30 #5
Hvor langt sidder du fra din router?
I Windows kan du se hvor hurtig din opkobling til routeren er.
Hvis denne forbindelse er over de 30 mb så prøv og kør en hastighedstest på din router eks. Hastighedstest.tdc.dk eller find en anden på nettet, hvad viser denne? (det er anbefalet at køre denne med kablet forbindelse)

/Fido-dk
Avatar billede krelle98 Nybegynder
03. august 2012 - 00:28 #6
Hej folkens.
Jeg har fået mit problem løst! Jeg havde fat i stofa 2 gange, men det hjalp ikke. Så sad jeg i dag og kiggede mine indstillinger igennem. Så fandt jeg noget, der hedder "FIPS", jeg prøvede at slå det til og voila! Jeg har ingen ide om, hvad det gør, men det virker. I er velkomne til at smide et svar, så uddeler jeg point om et par dage, til de svar der er kommet
Avatar billede Blandy Praktikant
03. august 2012 - 08:28 #7
FIPS - "Federal Information Processing Standards", så vidt jeg forstår er det noget lige som IEEE, altså en organisation som er med til at definer standarder. F.eks FIPS 197 er AES kryptering som bliver brugt på trådløs radio kommunikation.