Avatar billede torotune Nybegynder
27. juni 2012 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Replace af streng-forekomst i kolonne

Hej,

Jeg har en masse HTML stående i en kolonne i en tabel.

Jeg vil gerne lave en "search and replace"-update der f.eks. erstatter en alle forekomster af "www.google.dk" med "www.yahoo.dk" - også der hvor de opstår inde midt i en tekstmængde, og uafhængigt af upper/lower-case.

Hvordan gør jeg det mest sikkert?

Mvh.
Avatar billede mugs Novice
27. juni 2012 - 17:35 #1
Se i hjælpen på replace funktionen.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 22:58 #2
Har forskellig grad af kompleksitet afhængig af:

*Skal ord der også er html tags kunne replaces
*Er tabellen struktureret vha <table> eller kan den også være lavet med <div>
Avatar billede torotune Nybegynder
02. juli 2012 - 16:16 #3
Hej tak for svarene. Jeg fik måske formuleret det lidt tvetydigt, men det er en tabel i en database som indeholder en masse HTML-tekst. Det er her jeg gerne vil kunne skrive en SQL-sætning der går ind og erstatter alle forekomster af en streng med en anden.

- I dette tilfælde er det en URL som er skiftet til en anden, og jeg vil gerne gøre det én gang via en UPDATE frem for at skulle gøre det manuelt for hver post.

Mvh.
Avatar billede torotune Nybegynder
03. juli 2012 - 10:57 #4
Løsningen hedder:

update table
set path = replace(path, 'oldstring', 'newstring')