Avatar billede crj100 Praktikant
27. juni 2012 - 16:48 Der er 1 kommentar

Fejlet HDD i Synology DS-210j

Hej
Min Synology er begyndt at melde fejl på min disk 2. S.M.A.R.T. testen fejler, og Synology anbefaler skift af HDD.

Setup er pt:
2 x 1.5 TB WD Green Caviar WD15EARS, raid 1, ext 3

Jeg har læst mig til, at der er et problem med netop dette setup (denne HD):
"Endelige lider drevet af at load cycle count vardien stiger meget hurtigt, dvs. saettes drevet i en linux maskine som koerer 24/7 saa vil s.m.a.r.t. rapportere drevet som fejlet efter omkring 2 aar. Dvs. lige efter garantien udloeber - smart ikke".

Nu er mit spørgsmål:
Hvordan klarer jeg at skifte HDD uden at miste data? Jeg vil gerne, hvis muligt, gå op i en 2TB disk og gerne skifte til ext4 da der tilsyneladende skulle være rettet op på ovennævnte problem.

Kan ikke helt læse mig til, om jeg bare kan sætte en godkendt større HD i slot 2 sammen med den nuværende 1.5TB i slot 1 (som kører raid 1). Men dette vil - hvis muligt - vel stadig køre ext 3?
Avatar billede crj100 Praktikant
24. november 2012 - 07:21 #1
Fik ombyttet ved WD på garanti, og fortsætter som hidtil.