Avatar billede emlau Nybegynder
29. juni 2012 - 22:00 Der er 43 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til billeder i frontpage 2003 (de vælter rundt i browser)

Hej eksperter!

Jeg ved godt frontpage er super gammelt!! Jeg har dog en hjemmeside, som jeg er ved at opdatere med lidt ekstra billeder.

Jeg har forsøgt at lægge billederne i rammer og både højre og venstre justere dem, det ser skide godt ud på min pc :-) men når jeg ser dem på andre skærme eksempelvis smart phone, så vælter billederne rundt på siden :-(.

Er der en ekspert der kan hjælpe mig??

Mvh. Ronnie
Avatar billede Wally1973 Praktikant
29. juni 2012 - 22:52 #1
Det har desværre aldrig nogensinde set godt ud i andre browsere end IE og IE udgør ikke længere en defacto-standard.
Den store spredning der er kommet på produkter med internet-adgang har gjort at Microsoft ikke har kunnet beholde sit monopol og har overgivet sig til kravene fra de andre om at overholde de standarder, som HTML4 og snart HTML5 foreskriver.
Frontpage serien er dog fra før den beslutning og der er ikke udviklet på programmet siden.

Problemet er altså med andre ord programmet.
Man kan selvfølgelig gå ind og så rette på koden i en teksteditor, men Frontpage laver faktisk ofte noget være rodet kode, så det kan være meget svært, næsten håbløst.
Avatar billede emlau Nybegynder
29. juni 2012 - 23:09 #2
ok, Jeg oooorker bare ikke, at skulle sætte mig ind i et nyt program.:-)
kan en fp. hjemmeside umiddelbart flyttes over i et andet program, hvor man så kan redigere det? cms hedder det vel?

Kan du se min hjemmeside i min profil?

mvh. Ronnie
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2012 - 23:12 #3
Som du selv skriver det er gammelt
Tiden er løbet fra det.
Og som #1 skriver, 100% enig
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2012 - 23:16 #4
Du kan eventuelt prøve med NetObjects Essentials
Det er en gratis ligth udgave af NetObjects Fusion
http://netobjects.com/html/essentials.html
Det er et program der kan alt det FrontPage kan og mere til
Avatar billede emlau Nybegynder
29. juni 2012 - 23:16 #5
Hmmm Jeg må vel finde på noget andet så :-(. Kan men overfører det så man ikke starter fra nul?

Er der også noget med, at det ikke er så Google venligt?

Hvilke "nemme" programmer skal jeg overveje? (SKAL nødvendigvis ikke være gratis)

Ronnie
Avatar billede emlau Nybegynder
29. juni 2012 - 23:17 #6
Du er hurtig :-)
Avatar billede piyang Nybegynder
30. juni 2012 - 07:41 #7
Hej - jeg har brugt Frontpage i mange år. Til en almindelig hjemmeside er det udmærket.
Jeg vil anbefale dig at lave tabeller og igen tabeller i den første osv. Så får du styr på billederne.
Jeg har en side med mange hundebilleder. De sidder, hvor jeg vil have dem.
Prøv at se på min side  www.shi-yang.dk
klik på mine hunde, så på en af dem og så tilsidst på foto under denne hund.
Avatar billede piyang Nybegynder
30. juni 2012 - 07:43 #8
Klik på "Vores Chower" ikke mine hunde :)
Avatar billede emlau Nybegynder
30. juni 2012 - 08:43 #9
@piyang: ja tabeller synes jeg bare jeg har prøvet, måske har jeg bare et problem med at få dem placeret korrekt også. De gange jeg har forsøgt er det bare tabellerne der flyver rundt :-).
Jeg kan godt se at du har styr på dine billeder :-)

Jeg tror bare jeg er nød til at steppe det lidt op. Jeg bliver nok nød til at bruge lidt "sommer" på et nyt program.
Jeg vil dog lige forsøge igen med lidt tabeller :-)

Jeg er hoasted hos web10, de har et hjemmesideprogram. Er der nogen der har erfaringer med det. Og om man kan "overføre" sin fp. Side i det, eller andre programmer. Eller starter jeg bare fra nul?

Mvh. Ronnie
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. juni 2012 - 11:51 #10
Et CMS system kræver at der hjemmesiden følger en standard meget nøje for at den kan finde ud af det og det gør FrontPage ikke.
Microsoft's programmer er meget rodet i koden og det vil altid blive noget skidt at forsøge at overføre det til et andet program.
Typisk vil Microsoft's programmer lave kode, der fylder næsten dobbelt så meget i filstørrelse, som andre programmer's output
Og mange gange flere end hvis man programmerede det manuelt.
Avatar billede emlau Nybegynder
30. juni 2012 - 12:04 #11
@Wally: Og min uvidenhed gør så, at jeg ikke ved hvorfor det er skidt med mange/lange koder?
Er det et problem i forhold til Google??

Jeg bliver ofte kontaktet af firmaer der vil lave hjemmesider for "ingen penge" men til et abonnement på månedesbasis og det bliver det ikke "min" hjemmeside af. Det gider jeg ikke!!

Hvor mange timer vil det tage en haj, at lave en hjemmeside som min?

mvh. Ronnie
Avatar billede olebole Juniormester
30. juni 2012 - 13:07 #12
<ole>

Det er ligesom med fremstilling af lysreklamer. De grundlæggende principper kan læres på en eftermiddag - og så kan man jo købe lidt værktøj og begynde at levere 'møg for småpenge'.

Skal man have en professionel til at lave sit skilt, må man slippe en helt anden timeløn - plus, hvad firmaet skal have oveni for at kunne løbe rundt.

Priser på webdesign/-udvikling svinger fra 150-1.500 kr/t - primært afhængigt af kompetencer. Du får, hvad du betaler for, og køber du en udvikler for 150-250 kr/t, får du ikke et professionelt produkt. Pick your choise  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede emlau Nybegynder
30. juni 2012 - 13:37 #13
Jamen det er jeg ikke i tvivl om "Olebole" :-)
Jeg spurgte til timer, ikke til pris. Så skal jeg nok selv gange op :-)
Jeg vil dog ikke skyde gråspurve med kanoner! Jeg har en del faste kunder og kan ikke tvinge/sælge noget til nogen, hvis de ikke vil have det! Hvis folk har lysten og behovet, så er vi meget få der kan hjælpe dem. Der vil jeg gerne lidt op i Google, på det dynamiske. Men ikke med kanoner!!

Snakker vi 10 timer eller deromkring?

Mvh. Ronnie
Avatar billede olebole Juniormester
30. juni 2012 - 14:14 #14
Jeg forstår ikke din argumentation. Med den kan det blive svært at finde folk, der har brug for et professionelt fremstillet lysskilt - men lad det nu ligge  =)

Du skal have sat et CMS op, så du selv kan editere billeder og tekst. Derudover skal siderne skrives om i tidssvarende kode - og en designers kærlige hånd er vel også tiltrængt.

10 timer kommer du nok ikke så langt med. Mindst 2 timer til møder, så er der højst 8 timer til design og kode. Det dobbelte er mok mere realistisk
Avatar billede emlau Nybegynder
30. juni 2012 - 14:51 #15
Min argumentation går vel også mere på, at jeg ikke skal finde dem, men at de skal finde mig? :-) så lader vi den ligge!

Det er præcis det, jeg skal bruge!

Ok Olebole, så må jeg vel overgive mig og finde sådan en! Måske en, med ønsket om noget neon ;-).

Jeg skal bare ikke have en, med et eller andet abonnement som så "ejer" hjemmesiden.

det program "web10" udbyder, dur det til noget? eller er en programmør, det eneste der dur?
og hvorfor er lange koder noget skidt? er det i forhold til søgemaskiner?

mvh. Ronnie
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. juni 2012 - 20:23 #16
Den hjemmeside du har er ikke særligt avancereret, så du kan sagtens lære at programmere den i løbet af en uge og du vil få en meget bedre forståelse for hvad der er muligt.

Til at starte med er simpel HTML med CSS nok, så lær HTML'en og når det virker nemt nok, så tag CSS-delen ind.

Der var engang en hjemmeside kaldet html.dk, som var virkelig god til at forklare det, men den eksistere ikke længere, så måske andre ved hvad der er af hjemmesider i stedet for.

Jeg har dog fundet lidt at starte på.
http://blog.createinside.com/2010/11/04/l%C3%A6r-html-hurtigt-og-nemt/
http://reiffs.dk/laer-html/

Hvis du er frisk på noget engelsk materiale, så er der nok også en del ekstra muligheder der.
Avatar billede emlau Nybegynder
30. juni 2012 - 21:52 #17
hmm. Wally det var måske et ferie projekt? :-) Jeg vil se det igennem og tage en beslutning.

Jeg er i hvert tilfælde kommet til den konklusion, at jeg ikke fortsat skal forsøge at rette i den eksisterende.

Vil en dog ikke afsluttende, kort fortælle hvorfor koder er så slemme? Er det i forhold til Google??

Flere er kommet med gode svar og har hjulpet, tak for det!
Dem der ønsker kan smide et svar, jeg deler meget gerne ud :-)

Mvh. Ronnie
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. juli 2012 - 10:23 #18
Som Wally1973 er inde på, så er det en god at lære at kode sine hjemmesider selv.
Ulempen ved programmer som frontpage er at du reelt ikke ved hvad der foregår hvis du ikke har prøvet at kode før.

Jeg har selv kodet hjemmesider i mange år, men for nogle år siden valgte jeg at bruge programmer som netop FrontPage, Dreamweaver og home site og endte med at holde mig til NetObjects Fusion.
Jeg havde også problemer med de programmer i starten indtil jeg havde styr på indstillingerne på de forskellige programmer.

Jeg har lige opgraderet til NetObjects Fusion XII der understøtter mobil, tablet og den helt almindelige skærm.
Så min hjemmeside er lige nu en ren test.
Hvis man ser på kildekoden er det ikke så forskelligt fra FrontPage, da jeg har brugt standard opsætning.

Men jeg synes du skulle prøve to ting
1. Hent NetObjects Essentials der er gratis, prøv det og se om det er noget.

Og Vigtigt.
2. Gå i gang med at lærer at kode, det er sjovt, tidskrævende, interessant og ikke mindst fornøjelsen ved at se når der lykkes.
Og du kan rette i de sider der er lavet i FrontPage, direkte fra FrontPage selv, så du stadig har dine egne rettelser gemt i FrontPage's projektmappe.

Jeg skriver hele tiden "at kode" da det at lave hjemmesider er at kode, men nok ikke mere da der nu er en del programmering involveret i form af javascript og andet. Jeg må nok hellere begynde at skrive programmerer. :)
Avatar billede emlau Nybegynder
01. juli 2012 - 10:39 #19
@jensenjs: godt og uddybende svar og jeg er også nu sikker på, at det er den vej jeg skal gå!

Men hvorfor er koder så slemme?? Er det i forhold til den dynamiske del i Google? Eller er der bare større chance for, at noget går galt?

Mvh. Ronnie
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2012 - 11:31 #20
Koden er dårlige af flere grunde - alt for meget kode i forhold til indhold, alt for meget kode før der kommer reelt indhold, der ligger inline styles, misbrug af keywords, mange ens titler og meta, koden er invalid... udover det er der også en del ting jeg som besøgende vil irriteres over, fx blinkende billeder, et design, der hopper og danser når man bevæger sig rundt mellem siderne, uklar navigation...

Så ligesom de andre er inde på vil jeg også mene det vil være en rigtig god ide at blive ved sin læst og så hyre en designer og en programmør og få siden sat op i et CMS (og nej, Frontpage, DreamWeaver og lignende er ikke et CMS).
Avatar billede emlau Nybegynder
01. juli 2012 - 12:42 #21
Ha ha Keysersoze!

Det er da godt jeg er så hårdfør, ellers var jeg da blevet ked af, sådan en sviner!  Det er jo min side du beskriver :-).

"Gråspurve med kanoner" jeg skal nok få lavet noget af en prof. Jeg skal bare have et fornuftigt tilbud, jeg vil have det hele for det halve! Og må lige tjekke mit netværk. jeg gør så tit, noget for nogen, nu må nogen gøre noget for mig.

Ps. Nogen må smide et svar, så jeg kan lukke den.

Mange tak for hjælpen til alle! Jeg er overbevist :-)

Mvh. Ronnie
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2012 - 13:03 #22
Du spurgte selv om hvad der var galt og du når ikke langt med halve sandheder - det ville også have været noget andet hvis jeg kritiserede dit egentlige levebrød og ikke bare dit hobby-arbejde.

Når du går ud i dit netværk så sørg for stadig at forholde dig kritisk til hvad der kommer af forslag og har du ikke forudsætningerne for det så allier dig med en uden for dit netværk som har forudsætningerne for at forholde sig kritisk til det så du ikke ender med en halv løsning. Verden er heldigvis nået lidt længere end tabeller i tabeller samt frames og skiftes til en ny side bør man også forholde sig til noget som 301-redirects samt dublicate content og det forstår jeg fint hvis du ikke er inde i, men det er der også rigtig mange selvudnævnte udviklere der ikke er og så bliver det en svær start for din nye side.
Avatar billede emlau Nybegynder
01. juli 2012 - 13:09 #23
Hvad sker der lige for din hjemmeside Keysersoze?
Jeg får advarsel om maleware i crome??
Avatar billede emlau Nybegynder
01. juli 2012 - 13:21 #24
Jensen, wally og Olebole hvad siger i til point?
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. juli 2012 - 13:22 #25
Hold modet oppe, og lyt til al kritik både positivt og negativt.
Det med at få professionelle til at lave det kan godt være en kæmpe udfordring, og alt efter behov er det ikke altid nødvendigt med professionel hjælp, men der i mod gode råd og vejledning.
Men det er muligt at få lavet en hjemmeside, der bare skal vedligeholdes af dig selv.
Hvor der er faste områder på siden du kan indsætte dokumenter, billeder og andet, der overholder en fast ramme for størrelse osv. Som så kan uploades med FTP på de rette steder.

Jeg tror du skal se på dine kunder, og bede dem om feedback med hensyn til hvad de kunne tænke sig at se på siden.
Du kender dine kunder bedre end nogen anden, og ved hvad du kan tillade dig at spørge om.
Nogen svarer kort og kontant, andre svarer lidt forsigtigt.

Du vil sikkert få lige så mange forskellige svar som antallet af dem du spørger, men der er altid noget at finde.

Mennesker er generelt meget hjælpsomme, når man spørger :)
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2012 - 14:09 #26
Et par af mine sider har desværre været under angreb - noget jeg er i dialog med webhotellet omkring - og jeg har ikke fået ryddet helt op endnu. soze.dk skulle der dog endelig være styr på nu omend det langt fra er en opdateret version.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2012 - 14:16 #27
Hvis man ikke til daglig arbejder med udvikling bør det altid blive en CMS løsning og ikke en løsning hvor man skal sidde med en editor lokalt og efterfølgende uploade via FTP - der er simpelthen for stor risiko for at man får lavet rod i koden, ødelagt designtankerne eller lignende. Ydermere, opsættes indholdselementerne korrekt i det valgte CMS vil det være muligt at opdatere hele designet og genbruge alle elementer så der ikke skal bruges ressourcer på det senere hen ligesom valg af et standard CMS gør at det bliver betydelig lettere at skifte udvikler/bureau.
Avatar billede emlau Nybegynder
01. juli 2012 - 14:22 #28
Det var nu soze.dk der er advarsel på. Det må være lidt ligesom med mekanikerens bil.

@Jensenjr: mange tak for din deltagelse! Jeg venter lige med point og ser om de andre kommer med svar, du har klar fortjent dine!!
Har du hjemmeside referencer, jeg må se?

mvh. Ronnie
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2012 - 14:40 #29
ja - det var også den jeg skrev var rettet. Men mekaniker eller ej så kan man nu ikke gøre det store ved at garageporten bliver brudt op og bilen ridset...
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. juli 2012 - 14:49 #30
Jeg har desværre ikke så meget da jeg ryddede min side for et par måneder siden men jeg har da lavet en lille start ting
http://www.danmairen.com
Danmairen betyder Dansker.
Det tog mig ca. et kvarter at opsætte den, det meste af tiden var mit design, hvordan skulle den være i de få måneder den skulle være der.

Bare for at domænet ikke skal stå helt tomt.
Fremover skal der være oplysninger om Dansk/Kinesiske forhold
(min kone er kineser)
Det skal handle om turist information og gode råd og vejledninger, guides til regioner og forholdet til den kinesiske befolkning, uden en masse politik, nej menneske til menneske relationer.
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 15:18 #31
Lyt ikke til folk, der fortæller dig, du kan lære at kode sådan en side på en uge. Siger man den slags, er det fordi, man ikke selv har begreb om webudvikling.

Du må ikke forveksle personlig og faglig kritik. Når soze remser kritikpunkter op, er det fordi, du har bedt om eksperthjælp. En dansklærer som returnerer en elevs sommerpostkort fra Bornholm, fyldt med røde understregninger, udviser ekstrem mangel på situationsfornemmelse og pædagogisk (og almenmenneskelig) indsigt. Når samme lærer to måneder senere tilbageleverer en diktat med en lav karakter, men uden én rød streg, er det ligeså komplet tosset.

En realistisk ordveksling mellem os to kunne være:

"Se Ronnie, jeg har læst mig lidt frem og prøvet at lave et lysskilt - helt selv."

"Hold da op, Ole! Det er sgu da flot - specielt i betragtning af, du aldrig formelt har lært det."

En ligeså realistisk ordveksling om præcis samme skilt:

"Ronnie gider du ikke lige se på et skilt, jeg har prøvet at lave? Er det godt nok eller ...? Jeg kunne godt bruge lidt ekspertråd"

"Ole, du skal passe på, rørene ikke bliver flade, når du bukker dem. Jeg har et par små fif, jeg kan lære dig - resten er øvelse. Derudover er der noget galt med spatieringen af bogstaverne - og et tegn, der er buet foroven, skal 'stikke lidt højere op' end de omkringliggende, som er flade i toppen. Det handler om typografi principper, som du er pisket til at læse op på, hvis du vil lære at lave et godt skilt. Og ehhhh ... mon ikke også du liiiige bør tjekke noget farvelære ud?"

Begge dine svar er enormt venlige og udtryk for, at du vil mig det bedste. De er afgivet på to fundamentalt forskellige spørgsmål og er derfor er karakteren af dem helt forskellig. Den sidste må aldrig forveksles med 'en sviner'. I virkeligheden er der nærmere tale om en 'faglig krammer', som man bør være glad for. Det kan være svært at få en professionel håndværker til ganske gratis at øse af erfaring, tips og tricks  *o)
Avatar billede emlau Nybegynder
01. juli 2012 - 15:48 #32
Du er ikke tabt bag en vogn Olebole!

Jeg forstår godt hvad du skriver, og det er taget til efterretning!

Det er lidt med det skrevne sprog, jeg havde både et "ha ha" og en :-) i mit svar til Soze. Med dem mente jeg at fornærmelsen var begrænset.

Jeg forventer også respekt om det arbejde jeg er bedst til. Og i har min fulde respekt! Jeg er bare nærig og har ikke røven fuld af penge.

Og uviden som jeg er, formoder jeg ikke, at det jeg skal bruge ville være den store udfordring for en der kan.

Jeg har få kun konkollegaer i dk. Og vil bare gerne gøre det lidt bedre.

Har du hjemmeside referencer Olebole? Og et svar til point!

Mvh. Ronnie
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. juli 2012 - 16:01 #33
Jeg har heller ikke den store evne som designer, jeg ved ikke hvad jeg vil have før jeg ser det :)

Men har jeg først designet, så har jeg også et projekt der fortæller hvad jeg målet er.
Og så kører det for Jensen, nogen gange op ad bakke nogen gange ned, man lærer af det hele.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2012 - 16:13 #34
Der er formentlig heller ikke den store udfordring i det for dig at lave de fleste lysskilte - men derfor skal du jo have brød på bordet og sådan har de fleste udviklere det sjovt nok også ;)
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 16:33 #35
Tak. Jeg opfattede dig nu heller ikke som seriøst stødt på manchetterne. Kun 10-15% af menneskelig kommunikation er verbal - og det er de eneste, sølle procent, vi har til rådighed i et webforum. Derfor kan det nogen gange være hensigtsmæssigt at tydeliggøre, vi ikke er her for at sidde i et hjørne og kaste med badeanden ... selvom det til tider kan virke/føles sådan  =)

Jeg forstår sagtens din situation. Jeg kan se, Web10 bruger ActiveBuilder (deres såkaldte 'websitebuilder'), og det vil du uden tvivl kunne bruge til at lave noget bedre, end du ville kunne i FrontPage. Ellers tilbyder de CMS'et Joomla, som også ville kunne bruges til en rigtig fin løsning. ActiveBuilder vil dog nok være lettest at gå til for den uøvede.

Du kunne evt. prøve at åbne et spørgsmål i kategorien for grafiske opgaver og høre, om nogen kunne tænke sig at hjælpe med et design mod et mindre beløb. Dit fag giver jo en masse 'gratis foræringer' til opgaven. De er i sig selv flotte grafikelementer  =)

Jeg har ikke for tiden egne sites oppe. Jeg har haft forskellige, men de fleste for sjov. Jeg er freelancer og laver sjældent hele sites. Jeg laver mest videreudvikling og specialfunktionaliteter.

Jeg plejer faktisk at have et site oppe på denne tid af året. Et lille postkortsite, hvor man kan sende hilsner til vennerne - bestående af et cykelbillede og et lille tilfældigt genereret 5-linjers vers af 'gyldne', løsrevne Mader/Leth citater. Desværre har jeg ikke nået det i år  :o|

Hvad point angår, så samler jeg ikke. Ellers tak  =)
Avatar billede emlau Nybegynder
01. juli 2012 - 17:10 #36
Tusind tak alle sammen!! Jeg prøver mig lidt frem på de forskellige idéer.

Jeg tror jeg har lært, at jeg selv skal holde snitterne væk!! Og så håbe jeg kan finde en, der finder det interessant, at lave en side om det jeg laver.

I al beskedenhed tror jeg også der kunne laves en "fed" side med en masse billeder, overvejer også muligheden for en video, om produktion af neonskilte, til en hjemmeside. Der er en masse med ild og farver :-).

@olebole: Elsker bare " www.rolferren.dk " ;-) (Rolf ER REN!!)

Tak igen

Mvh. Ronnie
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 17:30 #37
@Ronnie: *LoL* ... den holder max!  *D

"Hvorfor står elgen ude i elven?"

"Den vil så gerne være ren!"

Nå, nej ... det var så noget helt andet  :D

"Der er en masse med ild og farver" >> Præcis! Dit fag burde i dén grad kunne sætte fut i en designers indre technicolor
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 17:55 #38
Et ferieprojekt lyder som en god ide i denne tid. :)
Bare kom igang og vend evt. tilbage her, hvis der er noget der driller.

Som en skrev, så er det FrontPage, der genererer en masse kode bagved, som ofte er helt unødvendig og desværre er det heller ikke altid den får ryddet ordentligt op, når elementer flyttes eller slettes, så der er også såkaldte artifakter af tidligere versioner, hvilket er grunden til at det kan være umuligt at styre i alt andet end IE.

Ang. pointene, så bare fordel dem til de andre.
De interesserer mig ikke. :)
Avatar billede emlau Nybegynder
05. september 2012 - 12:37 #39
hmmm. Nu har jeg så, fordi jeg nok har for meget fritid, siddet og leget lidt med en anden hjemmeside jeg har.
Den er lavet i "web Editor" som er one.com´s værktøj.
www.neonror.dk
Er det helt skævt?
Hvad med SEO?
Hvor længe går der typisk, før google kigger forbi?

ps. Ja, jeg hader også at mine to gallerier, er links og ikke direkte på siden.

Gode råd modtages med kyshånd og hård hud på følelserne ;-)

Mvh. Ronnie
Avatar billede keysersoze Guru
05. september 2012 - 23:20 #40
Jeg synes helt klart at det har hjulpet men jeg synes stadig at der måske er lidt privat hjemmeside over det mere end at den udstråler professionel virksomhed - men det er selvfølgelig en smagssag som jeg alene ikke kan bedømme.

Kodemæssigt har det også hjulpet, der skulle selvfølgelig heller ikke så meget til fra et skifte fra frontpage, men der er dog stadig stor forskel på hvad et værktøj kan lave for dig i forhold til hvad en håndværker kan og det bærer koden tydeligt præg af. I hvert fald ville de færreste webbureauer juble over koden for den indeholder stadig flere af de fejl den tidligere hjemmeside også gjorde.

Omkring SEO så kan jeg ikke huske hvordan den tidligere side var, men alene det at koden ikke er løftet op på et godt niveau (men bare blevet en knap så slem) koster noget (for meget kode i forhold til tekst, manglende brug af SEO-venlige tags og attributter osv), overforbrug af keywords, risiko for dublicate content (med og uden www fx) viser at der er et godt stykke vej endnu på den front. Samtidig med de mangler har du vha skiftet desværre formået at gøre det endnu værre der da ikke er foretaget 301 redirects af de gamle sider mod de nye (det kan dog nås endnu hvis du kan det gennem webhotellet) - det betyder firkantet set at det du trods alt har formået at opbygge på det tidligere site er tabt og skal nu startes forfra igen.

Hvor hurtigt søgemaskinerne kigger forbi kan ingen svare på - det kan tage timer og det kan tage måneder. Jo flere links du har ude jo større sandsynlighed for at det går hurtigt - og hvis du fik fixet de 301 ville du langt hen ad vejen være forbi den bekymring.
Avatar billede emlau Nybegynder
06. september 2012 - 06:54 #41
Hej Keysersoze

Mange tak for dit svar!!

Ja, måske mere privat en prof. Jeg forstår godt hvad du mener, men det er et faktum jeg har accepteret. Og noget jeg vil forsøge, at rette.

Jeg er da glad for, du mener det har hjulpet kodemæssigt! :-)
"For meget kode i forhold til tekst" Er det værktøjet der laver for meget kode og jeg, for lidt tekst? Jeg skal have mere tekst på, Men kan jeg gøre noget for koden?

"SEO" Jeg havde INGEN placering på www.neonror.dk, derfor lavede jeg siden der. Så har jeg tænkt mig en redirect 301 på www.glasblaseriet.dk hvor jeg dog kun har en skod placering :-)

"overforbrug af keywords"?? Jeg har 8-9 styk. på siden? er det i min tekst, jeg bruger keywords fo meget?

Google har været forbi:-), Jeg har placeret links flere steder, men linket på glasblaseriet til neonror.dk, tror jeg hjalp begge sider.

Mvh. Ronnie
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2012 - 09:58 #42
Jeg kender ikke deres værktøj - men jeg gætter på at du som sådan ikke sidder og roder med koden så det må være en kombination af deres værktøj og så selvfølgelig brugen af det. Hvad du kan gøre ved det i deres værktøj kan jeg ikke svare på.

Max 3-5 keywords pr side - og det selvfølgelig nogle ord der indgår på den enkelte side. Description skal selvfølgelig også have en sammenhæng med teksten på den enkelte side.

Bemærk også, at jeg ikke skrev at koden var god - kun at den var blevet bedre.
Avatar billede emlau Nybegynder
06. september 2012 - 10:08 #43
Super!! Jeg fedter lige lidt med keywords og description på alle sider! Tak for rådet!!

Jo tak, det bemærkede jeg godt, at du ikke skrev den var god :-)

Og jo, programmet har intet med kodning og gøre! Det er idiotsikret...Og så alligevel;-)
Avatar billede emlau Nybegynder
06. september 2012 - 10:13 #44
Ups!! Kan man sige noget klogt om, hvor meget man kan ændre en side før Google straffer?

Jeg TROR godt jeg ved, at Google belønner ved små ændringer men hvor meget skal der til før de straffer?

Gælder det både ændring af templates, tekst, keywords og description??
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2012 - 10:34 #45
Det tør jeg ikke sige - men det kan nok heller ikke stilles så firkantet op, for der er selvfølgelig forskel på om man ændrer  fra god til dårlig eller, forhåbentlig, omvendt og om man ændre relevante eller irrelevante parametre. Selvom koden er blevet bedre ville en SEO-mand i hvert fald få noget at se til da der er rigeligt med ting at pille ved.

Det bedste du nok kan gøre med de muligheder og midler du sidder inde med er at sørge for nyt indhold løbende.