Avatar billede homemicky Nybegynder
02. juli 2012 - 19:22 Der er 3 kommentarer

Bliver promptet udefra når man tilgår sitet.

Hejsa

Jeg har fået til opgave, at dykke lidt dybere i, hvorfor man bliver promptet, når vi tilgår sitet udefra. Sitet fungerer fint og har sin egen bruger verificering, når man tilgår sitet fra lokal netværket.
Men det er udefra den er gal. Det er ligesom om, man bliver verificeret via domænet. For når man bruger en domæne bruger så virker det. Men jeg vil heller have, at det er sitet egen verificeringskontrol der styre det end IIS, UAC, Firewall eller hvad ellers der kunne forhindre i det.
Jeg har prøvet slå UAC fra, port 80 er tilladt in og outbound. Er der nogen der ellers har nogle gode forslag til hvad man kan gøre ?? Er ikke den store Webserver haj, men leder efter en, der har et godt svar :-)

På forhånd tak!
Avatar billede lclemens Nybegynder
02. juli 2012 - 20:08 #1
Den konto, som IIS bruger til anonym adgang, har den ntfs-adgang til sitets filer?
Avatar billede homemicky Nybegynder
02. juli 2012 - 20:48 #2
Vow hurtig respons :-) ... Tænker du IUSER kontoen, om den har rettigheder til at læse i sitet mappe ??
Avatar billede homemicky Nybegynder
02. juli 2012 - 21:14 #3
IUSR konto har læse rettighed i mappen..