Avatar billede jakobljensen Nybegynder
05. juli 2012 - 10:02 Der er 3 kommentarer

Kan ikke sende mails til hotmail??

Hej Eksperten,

Har lige sat min første exchange 2010 server op lige efter bogen (sku jeg da mene) Jeg sender og modtager fint mails fra andre exchange servere og f.eks gmail. Jeg modtager også fra hotmail, men når jeg sender til en hotmail adr. får jeg flg:

COL0-MC1-F34.Col0.hotmail.com har afvist din meddelelse til følgende e-mail-adresser:
theoakdk4@hotmail.com (theoakdk4@hotmail.com)

COL0-MC1-F34.Col0.hotmail.com udløste denne fejl:
DY-001 (COL0-MC1-F34) Unfortunately, messages from 80.167.143.144 weren't sent. Please contact your Internet service provider. You can tell them that Hotmail does not relay dynamically-assigned IP ranges. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

Der opstod et problem under levering af meddelelsen til denne e-mail-adresse. Prøv at sende meddelelsen igen. Kontakt helpdesk, hvis problemet fortsætter.

Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:
Opretter server: SERVER01.ljensen.net
theoakdk4@hotmail.com
COL0-MC1-F34.Col0.hotmail.com #550 DY-001 (COL0-MC1-F34) Unfortunately, messages from 80.167.143.144 weren't sent. Please contact your Internet service provider. You can tell them that Hotmail does not relay dynamically-assigned IP ranges. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. ##
Oprindelige brevhoveder:
Received: from SERVER01.ljensen.net ([fe80::7446:a7a6:ecb3:5647]) by
SERVER01.ljensen.net ([fe80::7446:a7a6:ecb3:5647%11]) with mapi id
14.01.0218.012; Thu, 5 Jul 2012 09:54:04 +0200
From: Jakob Lund Jensen <jlj@ljensen.net>
To: "theoakdk4@hotmail.com" <theoakdk4@hotmail.com>
Subject: tester
Thread-Topic: tester
Thread-Index: Ac1ag1j1E5YsBJ4sS6aSZJPudfeNng==
Date: Thu, 5 Jul 2012 07:54:04 +0000
Message-ID: <429A393B2397C245BE35C0D54AF9B3AF1655A9@SERVER01.ljensen.net>
Accept-Language: da-DK, en-US
Content-Language: da-DK
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
x-originating-ip: [87.50.199.250]
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="_000_429A393B2397C245BE35C0D54AF9B3AF1655A9SERVER01ljensenne_"
MIME-Version: 1.0

Håber i kan hjælpe:-)

Mvh
Jaakob
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juli 2012 - 10:08 #1
Du skal have fast IP-adresse hos din internet-udbyder.
Hotmail og en masse andre afviser mail-servere, der har ord, som dynamic, dynamisk, dhcp og andre, der indikerer at det ikke er en fast IP.

Du bør ligeledes sørge for at Reverse-IP-adressen svarer til det som din mailserver benytter som HELO/EHLO navn.

Du bør også kigge på SPF-records til din DNS-service, da det højner statussen af din mailserver hos andre.

Endelig bør du sørge for at din exchange server er sikret så meget som mulig mod spam og relaying, da det kan være meget svært at komme væk fra blacklists på internettet, når man først er kommet der på.
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
05. juli 2012 - 10:28 #2
Hej wally1973,

Jeg har fast ip fra yousee og i min router er den ligeledes sat til static.. Så det burde ikke være problemet..

Kan du prøve at hjælpe mig lidt mht. hvor jeg skal rette HELO/EHLO umiddelbart vil jeg men det skal rettes i receive connectors i "general" fanen, der har jeg skrevet server01.ljensen.net, i send connector har jeg mail.ljensen.net.

SPF record, har jeg forsøgt med en generator og fik dette resultat: ljensen.net.    IN TXT    "v=spf1 a:80.167.143.144 mx:mail.ljensen.net +all"

Er dette mon korrekt og hvor og hvordan skal jeg sætte denne ind..

Er ved at installere exchange forefront protection.

Igen tak for hjælpen!
Jakob
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juli 2012 - 19:08 #3
Dit Reverse DNS navn er "x1-6-68-7f-74-1c-db-17.k302.webspeed.dk"
Enten skal din server hedde dette eller også skal du have YouSee til at rette deres Reverse DNS for din IP-adresse til det som du ønsker at bruge, f.eks. server01.ljensen.net eller mail.ljensen.net eller hvad du nu måtte benytte i dine HELO/EHLO.

Din SPF-linje ser korrekt nok ud.
Du skal så bare sætte den ind i dit domænes DNS-service.
Det gøres ligesom en A-record, men her hedder recorden, så bare TXT og i stedet for en IP-adresse, så skriver du teksten mellem gåseøjnene ind.

Forefront er VIRKELIGT tungt.
Jeg prøvede det også, men valgt i stedet for en løsning med ASSP i stedet for.