Avatar billede Nikolaj98 Novice
05. juli 2012 - 16:24 Der er 6 kommentarer

Pimp min Asus X53SV!

Hej! Jeg har sådan godt kunne tænke at få noget LED lys sat i min bærbar! Men er det mon muligt? Hvis det var, så ville jeg gerne have haft det sådan at der var lys, under tastaturet. Eller så det lyser ud af blæseren. Men da jeg spurgte WEBdanes, sagde de at de kræver en teknisk snilde.
Nogen der har idéer, til hjemmesider? Eller selv kan lave det?
Hilsen Nikolaj! :)
Avatar billede morten1900 Nybegynder
05. juli 2012 - 21:58 #1
google.com
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juli 2012 - 23:22 #2
Under tastaturet tror jeg ikke det er muligt.
Typisk er det bare en flad plade med taster, der er tilsluttet med et fladkabel, der har en speciel gennemføring i kabinettet.
Med andre ord, så er der typisk ikke lavet nogen genmføring der kan bruges til lys og der er heller ikke noget plads til at montere det der.

Ved blæseren er der dog mulighed for det.
Det kræver dog at du har lidt elektriker-snilde og det rette værktøj, så som en ordentlig kvalitetsloddekolbe med en god temperatur styring.

Har du det, så vil jeg foreslå at du skaffer nogle lysdioder, der ikke trækker alt for meget og så kobler dem på 5v benene på en USB-port.
Du har max. 0,5A på USB-porten og du skal nok ikke bruge ret meget før at det kan give problemer med andre enheder, så som eksterne harddiske uden egen strømforsyning.
Avatar billede Nikolaj98 Novice
05. juli 2012 - 23:38 #3
Hej Wally1973! Tusind tusind tak, for din feedback! Dejligt at der nogen der kan komme med noget ordenligt, eller bare har viden til det! Nu er jeg ikke så meget indenfor hvordan det bliver lavet, men helt klart for en it-mand eller teknisk snilde, elektriker-snilde. Men har du erfaring indenfor det, eller kender du nogen der har? Kan du henvise til nogen lysdioder? Hjemmesider? :)
Mvh Nikolaj!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. juli 2012 - 00:31 #4
Lysdioderne er ikke problemet, Næsten alle kan bruges og enhver elektronik-forretning kan hurtigt fortælle dig, hvad du skal bruge.
Er du i Kbh, så er der Brinck Elektronik der ligger midt mellem Nørreport og søerne. Jeg mener gaden hedder Frederiksborggade.

Det virkelige problemet er lodningen.
Er loddekolben for varm eller holder du den for lang tid, så smadrer du let nogle dele på bundkortet og så er det pludseligt blevet en besvæærlig og dyr reparation, i stedet for en pimpning.
Er loddekolben ikke varm nok eller holder du den for kort tid på lodningen, så laver du en kold lodning, der skal laves om, men indtil den bliver lavet om vil den kunne støje og lave spikes i strømmen hvilket maskinen ikke har godt af.
Er den kolde lodning endda helt uden fæstelse til den anden del, så har du en del, der kan ryge rundt internt i kabinettet og kortslutte på må og få.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. juli 2012 - 00:33 #5
Personligt ville jeg aldrig rode mig ud i at pimpe en bærbar på den måde.
Det er noget jeg kun ville gøre med stationære, hvor det også er langt nemmere, da man har massere af strømudtag internt og massere af power til det.
Avatar billede Nikolaj98 Novice
06. juli 2012 - 10:09 #6
Ja, helt klart. Jeg havde også en stationær stående. Men den gik hurtigt ned. :-)