Avatar billede grumfidum Nybegynder
06. juli 2012 - 00:45 Der er 2 kommentarer

Blokering af betalingsspil fra spilside.

Hej. Står i den uheldige situation af en person der står mig nær er ludoman og hver måned går ind og bruger alle sine penge på bestemte betalingsspil. Dette ender ofte ud i lån og ofte fra familien.

Mit spørgsmål går på: Vedkommende er ikke særlig pc minded, og jeg vil derfor gerne afcutte vedkommende denne mulighed. Der spilles fra et kendt online spilsite, som både har underholdende gratisspil, men som desværre også har betalingsspil. Disse spil åbner i en popup og jeg ville derfor gerne kunne blokere betalingsspillene, men ikke de gratis... Alle spil er i adresselinjen udstyret med et spil-id.. f.eks:

https://www.eksempel-spillesiden.dk/spil/playgame.php?gid=1000654

Hvordan kan jeg nedskrive disse spil-id på specifikke spil og blokere dem. Prøvede at indtaste ovenstående i hosts filen, men uden held. :( (Plejer hosts filen btw ikke at være skrivebeskyttet?... kunne uden problemer omdøbe den og erstatte den med den redigerede) ved godt filen hosts ikke har nogen filtype og har pillet med den før.. bare for at undgå at nogle kommenterer på dette.. kører win 7 pro på pågældende pc.

Alternativt nogle forslag for ovenstående scenarie? Altså skal kunne spille visse spil og blokere andre på samme spilleside.

Mvh og tak.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. juli 2012 - 01:40 #1
Prøv at se om din router ikke har mulighed for at blokere for URL'er.
Dette er nok den bedste løsning, da en mobiltelefon på WIFI, så end ikke vil kunne bruges.

Hosts filen kan i hvert fald ikke bruges, da den kun kan klare IP-adresser, så det er hele sitet eller intet.
Avatar billede grumfidum Nybegynder
04. oktober 2012 - 09:25 #2
Hey Wally.. sorry det sene svar. Jeg fandt en løsning gennem blokering af nem-id på spilmyndighedernes hjemmeside, så samtlige danske spil sites nu er blokerede. Dejligt. :) Men tak for dit svar. Smid endelig et svar hvis du vil have pointsene. :)