Avatar billede mega-hawk Nybegynder
09. juli 2012 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til surround sound

Jeg har lige købt dette surround anlæg af en kammerat som har disse indgange og udgange...
http://gupl.dk/682294/
Så er problemet "Optical  Sat in" det er sådan et firkantet stik.
Kablet der til har jeg, men fundet ud af at mit fjernsyn som ellers er købt af ny for 2 år siden IKKE har dette stik.
http://gupl.dk/682295/
Hvis man tager det store billed vil man kunne se at den har et rundt stik som hedder Digital Audio out.
Kan der købes nogen former for kabler som kan hjælpe mig så jeg kan få mit surround til at virke eller har jeg lige spildt mine penge?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. juli 2012 - 23:29 #1
Du kan altid købe en konverter, men prisen bliver nok problemet.
Det firkantede stik er til fiberkabler, hvilket vil sige lys-signaler og det runde er til "normale" strømkabler.
Du skal altså have omformet dit normale "strøm"-signal til et lys-signal.

Jeg vil tro det er en konverter som denne du skal bruge, men prøv at kontakte butikken.
http://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/coaxial-digital-til-optisk-digital-converter.html
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
10. juli 2012 - 19:32 #2
Nå hvis det ikke skal invisteres mere så er det da til at overleve.
Ja men den er sgu godtaget...
Smid et svar :o)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 22:55 #3
Behold bare pointene.
De interesserer mig ikke.
Løsningen er vigtigere. :)
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
11. juli 2012 - 21:23 #4
Ja men jeg takker...

Og ja tro mig for mig er en løsning også vigtig ;o)