Avatar billede cone63 Juniormester
09. juli 2012 - 22:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort til dette forslag

Hej Eksperter,

jeg har en ældre PC jeg vil opdatere da den er for langsom til spil, hvilket er hvad jeg primært bruger den til.

Jeg regner med at beholde følgende:
Kabinet: Antec Nine Hundred
PSU: Corsair 650W
HDD: 3x500GB 7200 Raid5
Liteon Dvd brænder
mus+skærm+tatatur

Jeg regner med at opgradere:
MOBO: ASRock Z77 Extreme4
CPU: Core i5 2500K
RAM: Kingston Hyper-X 2x4GB DDR3 1600MHz

Men hvilket GRFX vil I anbefale (eller er der andet I vil ændre).

Jeg har ikke fastlagt noget budget, men helst så billigt som muligt. Kravet er at kunne køre BF3 og og lignende spil de næste to år i god opløsning or FPS
Avatar billede gsa Nybegynder
09. juli 2012 - 22:15 #1
hvis du kigger på dette link: http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

så kan du se følgende:

•Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
•Graphics card memory: 1 GB

Jeg spiller selv bf3 med dette kort: http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?menu=pc&varenr=602900

det er nummeret mindre end anbefalet, men virker fint og flydende på min i7 maskine.

et af kortene der anbefales kan du se her: http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?menu=pc&varenr=602906

Du kan sikkert finde det lidt billigere i en anden butik, men jeg vælger at linke til min lokale "pusher" hehe
Avatar billede cone63 Juniormester
09. juli 2012 - 22:22 #2
Et GTX560 var en mulighed til omkring 1000kr.

Men ville der være idé i at spendere lidt mere (1500-2000kr), så jeg ikke står med en for langsom PC igen om et år når der kommer et nyt spil.
Avatar billede cone63 Juniormester
09. juli 2012 - 22:30 #3
Mit nuværende GRFX er et ATI 4850. En mulighed kunne også være at købet et 4850 mere og køre crossfire i stedet for et nyt kraftigt GRFX.

Som jeg forstår denne oversigt er 2x4850 lige så godt som et GTX 560 Ti: http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html

Eller er jeg forkert på den?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 00:00 #4
Du skal muligvis også opgradere din PSU, da den muligvis er for lille.
Desuden er dit kabinet formentligt ikke særligt godt kølet, da Antec kabinetterne generelt bare er noget billigt lort.
En 12cm blæser i fronten til at tage luft ind og en 12cm i bag (udover strømforsyningen) til at blæse luften ud er at anbefale.

Endelig skal du huske at tage backup, da det langt fra er sikkert at du kan flytte dit raid fra en controller til en anden.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 00:01 #5
Ahh, fandt lige et billede af kabinettet.
Det burde være godt nok.
Et rigtigt gamer kabinet! :)
Avatar billede cone63 Juniormester
10. juli 2012 - 10:19 #6
Wally: hvor mange watt skal jeg op på?
Avatar billede gsa Nybegynder
10. juli 2012 - 19:07 #7
Det er ikke så meget et spørgsmål om et samlet antal watt, hvis du køber en psu på 750w af et fabrikat og en af et andet fabrikat kan du ikke være sikker på at de yder det samme. De watt producenten opgiver er et samlet maksimum af hvad psu'en totalt kan levere. Dette kan i nogle tilfælde betyde at der på grafikkortets strømforsying vil være være 300 watt til rådeighed på det ene fabrikat og måske 450w på det andet. Så du må sætte dig ind specifikationerne hvis du vil spare penge. Du kan købe en 1000w+ psu hvis du ikke vil/kan undersøge det, så skulle der være rigeligt til gpu'en :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 22:46 #8
En overdimensioneret strømforsyning er også en fordel, da den så ikke presses ud i de områder, hvor den er på sit maksimale og hvor den så risikere at lave fluktationer i spændingen.

Endelig giver en overdimensioneret strømforsyning også mulighed for at udvide uden at tænke på strømmen.
Det kan jo være at man pludselig bestemmer sig for at smide en masse diske i til et stort RAID, vandpumpe til vandkøling eller massere af lys til at blære sig lidt.
Avatar billede cone63 Juniormester
22. juli 2012 - 08:42 #9
Endte med yderligere 4GB Ram og et 560ti grafikkort. Kam nok ikke udnytte grfx fuldt ud men FPS er steget fra 20-30 til 30-50 og kører mere flydende så det er ok for nu.
Nuværende psu kan lige klare det

Wally og gas kom med svar så får i point for gode svar.
Avatar billede cone63 Juniormester
16. september 2012 - 07:24 #10
Lukker