Avatar billede moni0565 Nybegynder
10. juli 2012 - 18:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Virus på min mands computer

Desværre så har min mand kommet til at trykke på et link, lige så snart han nu taster sit brugernavn og password for at logge på så kommer der en side op med: Computer er blevet blokeret for at overtræde lovgivningen i Danmark og at jeg skal betale 100 Euro i bøde.

Jeg kan ikke se hvad virussen hedder, er der nogen som kan hjælpe?

Det er ern windows XP maskine med Office 2003
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2012 - 19:19 #1
Hej og velkommen til.
Prøv dette:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Noxxic Nybegynder
10. juli 2012 - 19:40 #2
#1 har ret i at du skal installere Malware bytes.. husk dog at gøre dette i fejlsikret tilstand da der ellers kan opstå problemer grundet virussen.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 02:05 #3
Jeg har samme problem.
Men på min computer fryser den hele computeren så man intet kan gøre. Hvordan skal man installer programmet, når skærmen er blokeret af den besked om overtrædelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2012 - 08:12 #4
Tryk med det samme (genetagne gange) under opstart på F8 og start pc i fejlsikret tilstand med netværk.
Avatar billede moni0565 Nybegynder
13. juli 2012 - 19:48 #5
Mange tak, men jeg valgte at geninstallere den, så nu er den væk :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 08:32 #6
Ok. I dit næste indlæg skriver du som svar og accepterer dette, så tråd lukkes igen.
Avatar billede dosdesign Juniormester
15. juli 2012 - 16:50 #7
ok jeg reddede min pc med system gendannelse, men nu virker min windows live mail ikke - der kommer fejl når jeg åbner min email program, hvad gør jeg ????
Avatar billede dosdesign Juniormester
15. juli 2012 - 16:51 #8
p.s efter jeg også fik den der virus eller hvad det er om at jeg havde brudt dansk lovgivning
Avatar billede dosdesign Juniormester
15. juli 2012 - 17:05 #9
Og min messenger virker heller ikke,  håber nogen kan hjælpe (bruger avg antivirus free) og kan som i kan se komme på nettet men kan ikke åbne msn + live mail, der står man skal tjekkeo om programmet er installeret korrekt eller om man har brugt alt sin hukommelse
16. juli 2012 - 10:21 #10
<dosdesign>: Du bør oprette din egen tråd med dit spørgsmål ...
Avatar billede abchoco Nybegynder
20. juli 2012 - 13:07 #11
Jeg har samme problem som moni0565, men jeg kører windows7, jeg kan ikke komme på nettet i fejlsikret tilstand, kan jeg downloade de programmer til usb nøgle og køre dem i fejlsikret uden net?
20. juli 2012 - 15:48 #12