Avatar billede JakobJunker Nybegynder
11. juli 2012 - 09:32 Der er 3 kommentarer

Hvad gør jeg.

Hej alle sammen. Da jeg ikke er særlig god til CSS, har jeg lavet et webdesign i photoshop. Men nu kommer spørgsmålet. Hvordan for det design til at virke sammen med html? Og hvordan for man menuen og alt det andet til at virke? Er meget i tvivl. Nogen der kan hjælpe? Det er min mors fødselsdags gave!

Det er det hun ønsker sig, da jeg har fået lavet et helt ok design til mig selv.

Lige et til spørgsmål: Jeg er blevet spurgt af en af mine venner om man kan lave fed hjemmeside på 24 timer når man ingenting ved når man starter. Men man laver ikke andet end hjemmeside hele den dag.

Hvad mener i? :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. juli 2012 - 15:06 #1
<ole>

Jeg synes helt absolut, at det er et prisværdigt projekt, du er begyndt på. Med mindre, der er er *meget* lang tid til hendes fødselsdag, er det dog komplet urealistisk  =)

Du kan hilse vennen og sige, at webudvikling er et fag på fuldstændig lige fod med alle andre fag. På et døgn kan man sagtens lære at sætte noget grimt og skidt fungerende op - ligesom jeg kan lære dig at spille en ubehjælpelig, snublende version af Lille Peter Edderkop på guitar indenfor et døgn.

En dag vil I formodentlig få en helt anden respekt for det, voksne mennesker laver, når de går på arbejdet. De har brugt et halvt liv på at lære det, de kan  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
11. juli 2012 - 15:28 #2
- og svaret må være: Find en anden god gave og brug en masse tid på at lære at lave websider. Så kan du hjælpe din mor med den hjemmeside, hun ønsker sig. Det er ærgeligt, du ikke kan hjælpe hende - og jeg synes som sagt, det er en kanon sød tanke - men sådan er det bare nogen gange.

Jeg har selv tre voksne 'børn' - og kan også godt huske tiden, før jeg selv fik gevind i panden. Man vil så gerne gøre alt muligt for sine forældre, men somme tider kan man ikke helt overskue, om de deraf følgende projekter er realistiske. Ønsket om at gøre 'det vilde' går såmænd også den anden vej, men voksne har ofte lidt bedre overblik over, hvad der kan lade sig gøre. Frustrationen over, at man ikke magter/evner at gøre alt det gode, man gerne ville, er såmænd også præcis den samme.

Når du kan få sådan en tanke, som den du beskriver i spørgsmålet, er jeg helt sikker på, din mor ved, hvor højt du elsker hende. Så selvom du ikke kan hjælpe på dette område, bør du ikke lade dig frustrere. Hendes allestørste lykke er at have sat et menneske i verden med et stort, varmt hjerte - og som vil gøre det umulige for at glæde og hjælpe andre.

Du er selv den største og betydningsfulde gave, nogen kunne have givet hende. I den sammenligning vil en træklods (næsten) gøre hende ligeså glad som en hjemmeside  *o)
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2012 - 17:32 #3
?