Avatar billede jonasclub-p Nybegynder
11. juli 2012 - 23:37 Der er 14 kommentarer

Hvordan laver man et en knap hvorfra man kan downloade en HTML fil

Jeg har nogle html dokumenter som mine bruger skal kunne downloade når de klikker på et download link.

De dokumenter de skal kunne downloade når de trykker på en knap hedder følgende:

HTMLDoc100.html
HTMLDoc200.html
HTMLDoc300.html
HTMLDoc400.html

Jeg har prøvet at skrive nedenstående kode.

<a href="http://www.mysite.dk/HTMLDoc100.html>Click here to download the HTML document</a>

Problemet er at når man klikker på download linket så hopper den bare over på siden "http://www.mysite.dk/HTMLDoc100.html" og det er ikke meningen. Meningen er at når man klikker på linket skal den downloade filen til ens skrivebord. Hvordan skriver jeg en kode så man downloader en HTML fil når man klikker på et download link ?
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 01:19 #1
<ole>

Dobbelt posts er ikke tilladt, så du skal nok lukke dette. Og så har du vist også nogle gamle, du roligt kan lukke  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2012 - 09:46 #2
Serverside skal du tilføje nogle headers hvorefter du 'sender' dit html dokument til brugeren:

PHP: http://www.ryboe.com/tutorials/php-headers-force-download

header("Cache-Control: public");
header("Content-Description: File Transfer");
header("Content-Disposition: attachment; filename=htmlside.html");
header("Content-Type: text/html");
header("Content-Transfer-Encoding: UTF8");
readfile("htmlside.html");

ASP: http://psacake.com/web/if.asp

Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename=htmlside.html"
Response.AddHeader "Content-Length", 123456 'bytes
Response.Charset = "UTF-8"
Response.ContentType = "text/html"

Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
objStream.Open
objStream.Type = adTypeBinary
objStream.LoadFromFile strFilePath
Response.BinaryWrite objStream.Read
Response.Flush

For alle andre sprog skal du bare søge efter "Content-Disposition" så dukker det du leder efter op.
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 13:24 #3
Nej, brugeren skal lukke spørgsmålet - og så ville det være rart, om andre brugere havde lidt mere respekt for regelsættet  *o)
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2012 - 15:12 #4
blaaaa
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 15:33 #5
Tjahhh ... man kunne jo ellers have håbet på en positiv progression i din begavelsesmæssige udvikling!
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2012 - 15:43 #6
jeg orker det ikke...

eksperten er et lortesite og jeg vil skide på reglerne så længe de er så tåbelige. Et svar er et svar...

at spørgeren så har dobbelposted er jo ligegyldigt så længe begge svar får point og han selv bliver 2x fattigere.
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2012 - 15:43 #7
og 2x klogere :D
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 15:49 #8
Det er hinsides enhver tvivl dig og ikke Eksperten, der er tåben! Hvis du synes, Eksperten er et lortesite og alligevel logger ind, udstiller du efter min mening grænseløs tåbelighed!

Kunne du ikke stille et par tusind dobbeltspørgsmål, så du kunne få en tiltrængt opdatering af din klogskab med en passende faktor?
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2012 - 15:52 #9
grænseløs tåbelighed ligefrem...

imponerende...
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 15:57 #10
Ja, når man har haft en brugerprofil i snart 12 år og endnu ikke evner at forstå eller overholde et ellers ganske letfatteligt regelsæt, så må det skyldes grænseløs mangel på begavelse - eller grænseløs mangel på sociale færdigheder
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2012 - 17:40 #11
hov hov... det var jonasclub-p der startede ... æv bæv
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 18:06 #12
Hvor er det dog ynkeligt, når en person med alderen til at være voksen opfører sig som en forkælet, lille snothvalp, som i sin umættelige hunger efter opmærksomhed må skide på gulvtæppet for at opnå tilfredsstillelse!
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2012 - 18:13 #13
du bare misundelig fordi jeg havde svaret... æv bæv !
Avatar billede olebole Juniormester
19. juli 2012 - 17:07 #14
Det ville nok stadig være en rigtig god idé at få lukket denne tråd