Avatar billede dallan2007 Nybegynder
12. juli 2012 - 10:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter man Outlook Express til default?

Jeg har kørt med det gamle Outlook Express i mange år, og det fungere glimrende til mine behov, men efter lidt opdatering (Windows XP) så kan det ikke længere sættes som default mail klient.

Dvs. den popper op og spørger hver gang om den skal være default, men lur mig om den husker det. Jeg tror det er noget i registreringsdatabasen som skal ændre, men jeg kan ikke huske hvordan??
Avatar billede Techwork Praktikant
12. juli 2012 - 10:50 #1
Hejsa

Det er der vist mange der har kæmpet med i årenes løb. Prøv og check disse links og se om det kan hjælper dig til en løsning:

http://forums.techguy.org/web-email/328145-cannot-set-outlook-express-default.html

http://windowsxp.mvps.org/oemissing.htm
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
12. juli 2012 - 11:15 #2
Ja begge de sider og deres løsninger har jeg forsøgt men uden held. Det er noget træls noget.
Avatar billede tiger_dk Mester
12. juli 2012 - 13:06 #3
adgangen til resteringsdatabasen er: Start- kør regedit , men man skal vide hvad man skal lave der inde, i værste tilfælde, hvis man laver noget forkert, kan det gå så galt, at maskien overhoevdet ikke kan starte op eller hvertfalde ikke starter rigtig op !
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. juli 2012 - 14:05 #4
Har du også prøvet denne her?:
http://support.microsoft.com/?kbid=277015
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2012 - 14:43 #5
Avatar billede helt83 Nybegynder
12. juli 2012 - 14:43 #6
Tjek lige dine Internet indstillinger, under fane programmer her kan du opsætte din standart mail klient.

mvh
helt83
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
12. juli 2012 - 15:15 #7
Tak for alle svarene, men jeg tror det lidt den gale retning. Jeg erindre, at sidste gang det skete, så var løsningen at fjerne selve popup forespørgselen. Og det var i registreringsdatabasen jeg ændrede/fjernede noget.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
13. juli 2012 - 13:20 #8
Jeg "løste" det ved at sige nej til at sætte OE som default klient, og fjerne fluebenet så den ikke spørger hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2012 - 14:21 #9
Er OE ikke et lidt underligt mail program.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2012 - 15:42 #10
En lidt underlig løsning.
Det var jo netop det modsatte du efterlyste i dit spørgsmål?
/ptj_11