Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 11:22 Der er 26 kommentarer

Centrere facebook knap !

Jeg tror det er et meget simpelt spørgsmål !

Hvordan centrere jeg min facebook knap.

Har denne kode på min side, men vil gerne have den centretet, da den kan have forskellige længder.

<div class="fb-like" data-href="http://www.facebook.com/MosegaardKnudsen" data-send="false" data-width="800" data-show-faces="false" data-font="Gisha"></div>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 11:34 #1
<ole>

Læg den i et div med style="align:center"

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 11:36 #2
Sorry ... style="text-align:center", selvfølgelig  =)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. juli 2012 - 11:47 #3
(den laver en iframe ole :) )

Brug:

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/like.php?href=YOUR_URL"
        scrolling="no" frameborder="0"
        style="border:none; width:450px; height:80px"></iframe>

Så har du mere styr på den.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
16. juli 2012 - 11:59 #4
Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 14:31 #5
Der er ikke rigtig noget af det i har forslået jeg kan få til at virke.

Hvad gør jeg forkert ?

<div style="text-align:center" class="fb-like" data-href="http://www.facebook.com/MosegaardKnudsen" data-send="false" data-width="800" data-show-faces="false" data-font="Gisha"></div>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 14:35 #6
@jokke: Ak ja, hvad ved jeg. Jeg undgår såvidt muligt at undergrave det fri WWW - og er derfor naturligvis arv modstander af alle 'Like' knapper  =)
Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 14:43 #7
jeg er nu heller ikke selv den størreste fan af facebook, men man må følge med hvis man vil være moderne og i mit tilfælde er det reklame for min virksomhed.
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 14:54 #8
Jeg vil nu stadig påstå, at et div, som det ovenfor nævnte, er den rigtige løsning:

<div style="text-align:center">
    <div class="fb-like" data-href="http://www.facebook.com/ (...) data-send="false" data-width="800" data-show-faces="false" data-font="Gisha"></div>
</div>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 14:59 #9
"men man må følge med hvis man vil være moderne" >> Undskyld, men det er noget vås!  =)

Like knapper og links i opdateringer i lukkede fora som Facebook, LinkedIn, o.lign. giver dig intet i forhold til, hvordan du bliver vist i en søgning på en søgemaskine - tværtimod! Få hellere folk til at skrive links på åbne steder som artikler og blogs  *o)
Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 15:09 #10
Facebook er da en kanon mulighed for at reklamere og bringe budskab ud helt gratis for nye virksomheder.

På min skriv sang hjemmesider har det endda været en stor hjælpe at folk kan se andre har anbefaler mig.

Ang. problemet med centrering, så kan jeg ikke få det til at virke, jeg dropper det, gider ikke bøvle mere med det.

Tak for hjælpen !!!
Avatar billede jokkejensen Novice
16. juli 2012 - 15:28 #11
Kom med noget input, du kan sagtens centrere en iframe ?

Har du ikke et link, så vi kan se hvad du mener ?
Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 15:33 #12
På siden www.skrivsang.dk nederst er den ude i siden nu. jeg kan naturligvis godt flytte den ind.

Men da facebook teksten ændre længde efter hvem der ser den, og hvor mange venner du har der også syntes godt om, ville jeg gerne at den selv centrerede sig.
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 15:42 #13
Prøv nu koden i #8. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at det virker  =)

Uanset, hvad du mener at vide, så hjælper en Like knap ikke det mindste på din plads i en Google søgning. Det gør ethvert link på en åben side. Og hvad med alle os, som ikke har en Facebook profil - og som ikke kunne finde på at få en? Os vælger du fra som kunder. Hjælper det mon dit firma?

Samtidig skal du tænke på, at du er gammel. Når du skal finde ud af, hvad der moderne og premoderne, skal du ikke kikke på 20-25-årige. De er allerede outdatede!

Firstmover'ne på WWW har i mange år været de 13-18-årige. Det er på deres adfærd, man har kunnet spotte trends på nettet - og de er på vej væk fra Facebook. Dermed ikke sagt, der sikkert stadig kommer til at hænge mange ældre mennesker på FB i mange år fremover. Selvom mange forsøger at konsollidere FB's ejerskab til WWW, tvivler jeg mere end voldsomt på, den holder skansen  =)
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 15:49 #14
For det første hænger din kode skidt sammen. Du har renderbare HTML elementer (DIV og NOSCRIPT) i HEAD elementet. Det er totalt no-go!

Derudover gør du jo ikke, som det bliver foreslået. Tværtimod beder du selv direkte om den placering ved at lægge knappen i dette div:

<div id="Facebook" style="position:absolute;left:47px;top:485px;width:793px;height:52px;z-index:16">
Avatar billede jokkejensen Novice
16. juli 2012 - 16:10 #15
#9 > hvorfor blander du google ind i det ? Facebook er en genial kanal til at kommunikere til sine kunder, dog målgruppe betinget som du selv er inde på.

Skrivsang.dk er fuldstændig død her, eller efter 2-3 mins er der begyndt at komme lidt :)
Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 16:13 #16
Jeg tror ikke jeg har nok viden til at rode med dette.

Jeg laver det meste af min hjemmeside i wysiwyg editor og forstår kun meget lidt html.

Når jeg laver helt samme centrering med alm. tekst virker det fint, men så snart jeg prøver at flytte facebook linien, flytter den op øverst.

jeg for står iøvrigt heller ikke hva du mener med det første du skriver.. :-)  det kræver vist lidt tålmodighed at hjælpe her !
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2012 - 17:43 #17
@jokke: Jeg blander ikke Google ind i det her. Google og andre søgemaskiner er i modsætningtil lukkede fora en del af 'det åbne, frie WWW'.

Hele idéen med WWW er fri tilgængelighed for information. Kan vi ikke få indekseret WWW's sider realistisk, ender vi, hvor vi begyndte: I et bibliotek med bøgerne spredt i et metertykt lag over hele gulvet - uden bibliotikar.

Flere og flere links og anbefalinger går desværre gennem lukkede fora, hvilket bevirker, at søgemaskiner ikke kan se dem - hvorfor de ingen indvirkning har på sidens oplevede relevans for søgemaskinen.

I princippet kan du have 100.000 daglige brugere på en side, der ikke kan findes på nettets søgemaskiner. Det og de mange andre afledte problemer er et gigantisk tilbageslag for nettet.

"Skrivsang.dk er fuldstændig død her, eller efter 2-3 mins er der begyndt at komme lidt" >> Præcis ... overvejende sandsynligt p.gr.a. links her på siden  *o)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
16. juli 2012 - 18:41 #18
Virksomhed? Er du ikke registreret, tror jeg godt du kan droppe tanken om at nogen tager dig seriøst anyway. :)
Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 18:52 #19
Jeg behøver ikke registrere mig med den lille omsætning jeg har.

Hvorfor skulle folk ikke tage min skriv sang "virksomhed" seriøst ?

Du må begrunde dit svar..!
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
16. juli 2012 - 21:02 #20
Jeg kan da også finde mange måder at slippe uden om at betale skat på og derved behøver jeg heller ikke betale den, men derfor ser vi alle gerne at jeg gør det alligevel.

Det er korrekt, at du ikke er pålagt at registrere din virksomhed så længe din omsætning ligger under de 50.000kr eller hvorend grænsen ligger i dag. Uanset om du er registreret eller ej, skal du jo stadigvæk føre regnskab så du kan dokumentere at din omsætning rent faktisk er på det du påstår. Registrerer du din virksomhed følger der jo selvfølgelig lidt ekstra papirarbejde med, eftersom dit regnskab skal indsendes til SKAT, men selvom du er registreret betyder det jo ikke at du skal betale så længe din omsætning stadigvæk er under grænsen.

Derfor giver det ingen mening ikke at gøre det. Personligt handler jeg aldrig med virksomheder som ikke er registreret, og kender heller ikke særlig mange der ville. Kendte jeg dig i virkeligheden var det jo nok en anden sag. :)
Avatar billede lopus Novice
16. juli 2012 - 21:19 #21
Jeg syntes denne her tråd har taget en voldsom drejning..

At være registreret og at opgive sin indtægt på sin selvangivelse som b-indkomst er to vidt forskellige ting. At blive moms registreret for så lidt vil kræve mere arbejde end der er af "arbejde"

Jeg har skrevet sange for folk i mange år, og det har fungeret rigtig fint. Jeg tror du får svært ved at finde en festsangs skriver i danmark der er moms registreret.

Så du er selvfølgelig også meget velkommen hvis du skal bruge en sang.  :-p

Lad os stoppe den her !
Avatar billede olebole Juniormester
19. juli 2012 - 17:06 #22
@lopus: Har du forsøgt at forholde dig til de løsningsforslag, du har fået? Hvad har du prøvet - og hvordan gik det?
Avatar billede lopus Novice
31. juli 2012 - 08:33 #23
Hej Olebole !

Undskyld mit sene svar, var lige på ferie :-)

Jeg har prøvet at gøre som forslået, men den virker ikke rigtig for mig.

Det bliver ikke centreret, det flyttes blot om øverst på siden, eller giver en fejl.

Jeg har gjort samme fremgangsmåde som forslået her, med alm tekst og det virker fint ???

Som sagt er jeg ikke den store programør, så jeg har lidt givet op.

men tak for forslag !
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2012 - 17:39 #24
Et absolute positioneret element vil altid placere sig i forhold til det første, omkransende element, som er positioneret. Er der ikke et sådan, vil det placere sig i forhold til BODY. Du skal med andre ord blot lægge et element udenom knappen - og give dette position:relative. Så centreres knappen, og den lægger sig, hvor den skal.

At text-align virker på tekst, må du ikke blande sammen med dette. det er to helt forskellige ting. Der er også forskel på at spejle et ansigt - og at spejle et æg  *o)

Under alle omstændigheder skal tråden lukkes  =)
Avatar billede lopus Novice
10. marts 2013 - 00:06 #25
Hvordan lukker jeg tråden ?
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2013 - 00:15 #26
Det kommer an på, hvad du vil. Du kan læse om det i Ekspertens FAQ