Avatar billede jenzahr Nybegynder
16. juli 2012 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom ekstern harddisk

Jeg har to eksterne harddiske. Den ene harddisk overfører fra samme USB port 85 GB på 7+ timer, mens den anden kan overføre det på 1+ time. Da det er samme USB port, mener det er 2.0, formoder jeg problemet må skyldes den ene eksterne harddisk. Men kan jeg løse problemet og hvad er problemet?
Avatar billede jenzahr Nybegynder
16. juli 2012 - 15:47 #1
Jeg bør måske nævne, at den ene eksterne harddisk er formateret til NTFS, mens den anden er formateret til Mac OS udvidet - Journaled. Den langsomme er i NTFS format. Når jeg skriver overfører i ovenstående, mener jeg at jeg skriver til den eksterne harddisk.
Avatar billede venturer Nybegynder
16. juli 2012 - 16:35 #2
Kender ikke så meget til hvordan MAC performer med NTFS.
Men hvis du har mulighed for det, ville jeg da prøve at sætte NTFS disken til en Windows maskine og se om den også er urimligt langsom der.
Bruger du det samme kabel til begge to? Hvis ikke, så prøv at bytte om på dem.

/Venturer
Avatar billede jenzahr Nybegynder
16. juli 2012 - 16:47 #3
Skift af kabel havde ingen betydning på hverken den ene eller anden harddisk. Jeg har desværre ikke mulighed for at prøve at overføre data til en windows computer.
Avatar billede jenzahr Nybegynder
17. juli 2012 - 07:17 #4
Har selv løst problemet ved køb af Paragon NFTS. Læste på nettet at andre oplevede samme stærkt nedsatte hastighed ved NTFS formaterede eksterne harddiske på en mac. Vil dog gerne give point til dig alligevel, da mac jo åbenbart ikke performer særlig godt med NTFS.
Avatar billede venturer Nybegynder
17. juli 2012 - 12:21 #5
Jeg takker.
Du kan jo selv lægge et svar og så nøjes med at uddele nogle af pointsne. Det er ikke uhørt når du ikke har fået en "hel" løsning men stadig gerne vil takke :)