Avatar billede Titanic15 Praktikant
17. juli 2012 - 14:10 Der er 4 kommentarer

Lave webdesign med helst dansk program

Jeg bruger stadig frontpage 2003.
til at lave hjemmesider med uden at benytte ret meget html
kodning.

Men findes der et program helst på dansk.
Hvor jeg kan lave en hjemmeside uden brug af frames?

Jeg har lige prøvet i frontpage 2003, men kunne ikke lige finde ud af det, når jeg nu gerne ville have links til venstre som jeg plejer at have.

Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig
Avatar billede Titanic15 Praktikant
17. juli 2012 - 14:14 #1
Jeg glemte lige at skrive mit domænenavn
så i også kan se hvordan det ser ud nu med frames.

www.smormosen-fedtmosen.dk

Efter min egen mening er det indtil vidre den pæneste hjemmeside
jeg har lavet med rammer omkring alle billederne.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juli 2012 - 14:24 #2
Den åbner jo aldrig!
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2012 - 15:32 #3
Det er ikke programmet der er afgørende for om der benyttes frames eller ej - det er personen, der benytter programmet. Jeg vil anbefale dig at tage én af to retninger;

Enten vælger du et program på engelsk da du vil få meget lettere ved at få og finde hjælp til et engelsksproget program ligesom du ikke bliver mødt med dårlige fordanskninger af tekniske termer. DreamWeaver, Visual Studio og WebMatrix kunne være nogle af mulighederne.

Eller også vælger du et CMS som fx Joomla, Umbraco eller WordPress, finder en standard-template og tilpasser løsningen ud fra det.

Ud fra dit spørgsmål og dit hidtige resultat at dømme bør et næste skridt nok i lige så høj grad være en større forståelse for HTML og CSS.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. juli 2012 - 18:34 #4
Hvis du skal lave en hjemmeside bør du helt klart lærer HTML.

Og når du har lært det kan du lære at bruge et serviceside sprog som PHP til at inkluder din menu fra en fil i mange filer.

Men ok det nok langt ude i fremtiden hvis du ikke forstår sådan noget.

Så måske frame er ok i dit tilfælde hvis du ikke kan finde ud af at gøre det på andre måder, der har bare nogen ulemper.

Men hvis du skal bruge de frame så prøv og lær noget mere om det og gør det på en bedre måde.

Syntes du skulle fjerne den øverste frame med top.htm så er der mere plads til selve indholdet.

Også når du linke til andres hjemmeside så syntes jeg det ville være bedre hvis du viser deres sider i hele browseren i stedet for i din frame så det bliver en hjemmeside i en hjemmeside.
Det noget med target="_top" på dine links.

Ellers kan du måske bruge iframe til din menu.