Avatar billede jackie18 Juniormester
17. juli 2012 - 18:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ukendt virus

Hej,Eksperten..
JEg har brug for lidt hjælp. Jeg mener der er en form for virus på min bærbar pc. Jeg blev nød til genstarte i " fejlsikret tilstand med netværk" før det lykkes, i da hvis jeg er i normal tilstand så hvis jeg åbner internet explorer så kommer der noget op som blokere mig i at åbne hjemmeside, noget som hedder  " Security shields".

Er der nogen gider kigge på det og give mig vejledning hvordan jeg skal fjerne det og evt en spyware program som kan forhindre samme problem opstår.

Forhånd tak.

Mvh....
Avatar billede Titanic15 Praktikant
17. juli 2012 - 18:46 #1
flere betalings antivirus programmer, har live hjælp hvor de kan gå ind på din computer og fjerne det skidt du måtte have ligende på din computer.

bullguard ved jeg har den service.
dem er jeg selv kunde hos.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
17. juli 2012 - 19:11 #2
Jeg har set denne malware tidligere eller helt prcæs "rouge" som denne type af malware hedder

Jeg vil anbefale dig at fra en anden pc, hente programmet malwarebytes og installere det på din pc, som er inficeret, og køre en fuld scanning med malwarebytes, så burde den være klar igen.

Dog vil en altid anbefale en fuld formatering når man først er blevet ramt af sådan noget stas. Men en tur med malwarebytes skulle også kunne gøre det.
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. juli 2012 - 20:05 #3
Okay tak for rådet. Men det bliver svært hente og installer fra en anden pc da jeg ingen har.
Nogen som har andre forslag måske som kan hjælpe...
Avatar billede nyhuus Nybegynder
17. juli 2012 - 20:25 #4
Du kan evt prøve for fejlsikkert tilstand, om du kan hente det der?
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. juli 2012 - 21:04 #5
Hej, ja det har jeg gjort det kunne man godt.. Den fandt to fejl og fik fjernet dem. Ser ud til det virker nu, tak for hjælpen.. Giv lige et svar...
Avatar billede nyhuus Nybegynder
17. juli 2012 - 22:03 #6
Det var så lidt ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2012 - 22:06 #7
Opdater lige Malwarebyte til allernyeste version og kør en fuld scanning fra fuldt opstartet Windows, for at være helt sikker på du har fået det hele med.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2012 - 22:08 #8
Den nyeste database version er fra i dag.
Nogle gange når man henter den får man en ældre version som mangler en del opdateringer nemlig.