Avatar billede ccc38941 Nybegynder
17. juli 2012 - 20:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tablets

Jeg har 2 spørgsmål der pt afholder mig fra at se om invastering i en table kunne være muligt

1) Crasher dens Os ??

2) hvad gør man hvis dens os bliver ubruligt ? installer nye os
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 20:58 #1
1. Tablets OS'er er mere stabile end computers men ja det kan ske i sjældne tilfælde. Tror min Galaxy Tab 10.1 er crashed engang siden jeg fik den i jule gave (2011). Og den skulle bare genstarts altså holde sluk nede i 5 sek og så tænde igen. OSet kan stort set ikke ødelægges da du normalt kun er bruger på tabletten. Dog ændre dette sig hvis du bruger Jailbreak(iOS) eller Rooter(Android)

2. Table OS'er er iOS eller Android pt. og begge slags tablets kan starts i recovery mode hvor nyt OS kan installeres fra en PC eller SD kort hvis du har et recover image liggende der.

Yderliger hvis du er lidt nørdet kan du installer ny bios (Bootloader fx. Clockwork mod til Android) hvor du kan installer nyt OS fra tablens SD kort.
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 21:07 #2
Det skal nok nævnes at jeg har mishandlet den en del rootet/Clockwork mode og installeret custom ROMs (expermental verioner af andriod) på den så normalt skulle tablets ikke fryse.

Din tablet kan ryge af en årsag, nemlig ved fejl på opdatering af bootloader Clockwork mode kan den i nogen tilfælde blive til det man kalder en brik (Altså en mursten eller en død tablet) Så hvis du ikke er nørdet og forstå risikoen skal du nok lade være med at springe ud i denne opration. Men alt andet skulle være sikkeret hvor du maks. risiker informationerne på tablettens hukommelse.
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
17. juli 2012 - 21:20 #3
så jeg skal ikke tænke over det hvis jeg går ud og køber en tablet med windows 8 nå det kommer
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 21:34 #4
Nej vil gå udfra at de har tænkt over hvordan man kommer i recovery mode også på windows 8 tablet.

Så nej du skal ikke lade være med at købe en table fordi du er bange for at den crasher også ikke kan bruges mere.

Tablets er nemmere at geninstaller end en PC efter mine erfaringer og har mindre brug for det end PC'er. Alt i alt nemmere produkt. Skal bare holde sig for øje at de ikke kan udskifte en PC til kontor  endnu. Men surfing, video og musik afspilning er de geniale til.
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
17. juli 2012 - 21:53 #5
jeg ville nok bruge den til dropbox, word/excel og andet dette ville gøre mig i stand til at arbjede når jeg er på farten
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
18. juli 2012 - 01:33 #6
jeg kan ikke give poing til et gammlet indlæg
Avatar billede pkbech Juniormester
18. juli 2012 - 13:00 #7
Word og Excle er lidt problematisk  i tablets(specielt redigering visning er ret go'), endnu men ændrer sig muligvis med office 2013 (Kommer i de næste par måneder) Så Windows 8 tablet er nok dit bedste bud. Ellers er en lille bærbar nok bedste løsning i 10-13 tommer størrelsen du kan kigge ultra books hvis det haster.

MS skulle havde gjort meget for at få Office til at fungere på tablets.

Dropbox fungere rigtigt godt også på tablets.