Avatar billede nph12 Nybegynder
17. juli 2012 - 21:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Preview af Wordpress theme i Dreamweaver

Hej
Jeg er startet på at lave et wordpress theme.

Mit setup på min mac
Dreamweaver 5.5
Xampp (Apache, MySQL)

Når jeg vil se et preview i Safari i Dreamweaver åbner Safari denne url:

http://localhost/wp-content/themes/nph12/index.php

Siden kan ikke vises, da jeg bl.a. får en "Fatal error</b>:  Call to undefined function bloginfo()" - det er ved denne linie <title><?php bloginfo('name'); ?></title> i mit tema. Jeg får fejl på alle wp-funktioner, men hvis jeg ændrer url´en til denne:

http://localhost

så virker temaet helt uden fejl. Hvordan kan jeg få Safari til at vise et Preview af Wordpress temaet uden omtalte fejl, når jeg åbner Safari i Dreamweaver?
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
17. juli 2012 - 21:42 #1
Du får den fejl fordi det ikke er meningen at du tilgår filerne i dit theme direkte. Hvorfor har du ikke bare Safari åbent ved siden af, og bare opdatere http://localhost/ når du har ændret noget? :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
17. juli 2012 - 21:52 #2
"Du får den fejl fordi det ikke er meningen at du tilgår filerne i dit theme direkte." Kan du uddybe hvorfor det ikke er meningen, at man kan tilgå ens filer i en theme direkte?

Ja, jeg har også Safari åben nu ved siden af, men undrer mig bare, hvorfor man ikke kunne åbne Safari indefra Dreamweaver. Tænkte, at man måske kunne få Dreamweaver/Safari til at pege på localhost i steder for http://localhost/wp-content/themes/nph12/index.php
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
17. juli 2012 - 23:02 #3
WordPress er opbygget på den måde, at systemet selv henter filerne i dit theme, når der er gjort klar til det. Når du prøver at tilgå filerne direkte hænger de ikke længere sammen med WordPress, og derfor eksisterer funktioner såsom bloginfo() ikke. :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
18. juli 2012 - 19:47 #4
Tusind tak for svar. Opret et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
20. juli 2012 - 00:05 #5
Det vil jeg da ikke sige nej til. ;)