Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 12:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Computer Crash/freeze... Muligvis en ram overbelastning.

Min ny laptop har i nu 3 dage crashet op til 50 gange.
Når disse crash sker bliver 95-100% af mine 4 gb ram brugt.
Før problemet skete prøvede jeg Virtual Box, og installerede Ubuntu.
Da jeg så dagen efter startede pc, begyndte den at crashe.
Jeg afinstallerede det, men problemerne forsatte så jeg gendannede computeren til før jeg installerede det. Stadig problemer.
Jeg har de samme programmer åben når min ram går amok og når de er normale.

Nicklas Vedsted K
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2012 - 13:10 #1
har du kørt et oprydningsprogram ?
hvis ikke, prøv CCleaner:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 13:16 #2
Har prøvet CCleaner og har brugt det i lang tid.
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2012 - 14:50 #3
hvad siger enhedshåndteringen ?  er der konflikter ?
Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 15:09 #4
Nej, der er ingen eller konflikter og alle drivere er installeret.
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2012 - 15:38 #5
er der en speciel proces (joblisten) som sluger dine ram ?
Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 15:40 #6
Som sagt har jeg de samme programmer åben når den er normal og når den går amok.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2012 - 16:23 #7
Har du prøvet at nulstille bios til default settings?
Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 16:28 #8
Hvordan gør man det? Skal jeg åbne bios menuen når jeg tænder pc'en.
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2012 - 16:30 #9
hvilke programmer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2012 - 16:35 #10
ja du skal sandsynligvis trykke på del tasten med det samme under opstart, men det står også i det første opstart billede hvilken det er.
Når du kommer derind skal du vælge load fail safe defaults som burde gendanne fabriksindstillingerne på bundkortet.
Men det kan sagtens også være et program der laver balladen som hcma er inde på.
Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 16:36 #12
Okay vil prøve det. Som sagt startede problemet jo også efter en installation.
Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 16:41 #13
Programmer som skype, steam, chrome og spotify.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2012 - 20:43 #14
Og du kan ikke se noget usædvanligt ram forbrug ved nævnte programmer?
Avatar billede NVedsted Juniormester
25. juli 2012 - 20:49 #15
Nej, men efter jeg prøvede det med bios, mente pc'en at den ikke kunne starte. Så den reparede sig selv. Indtil videre ser det ud til at have løst mit problem
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2012 - 20:52 #16
Prøver lige at se tiden an til du har testet den lidt mere
Avatar billede NVedsted Juniormester
26. juli 2012 - 10:41 #17
Ja, nu har den lige crashet igen, så problemet er her stadig.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2012 - 15:54 #18
Vil anbefale et teste ram.
bruger selv denne:
http://www.memtest86.com/download.html
som skal brændes på en cd som bootbar og puttes i ved pc opstart.
Programmet starter automatisk og får du røde linier i det er der ramfejl (eller kommunikations fejl mellem ram og bundkort)
Avatar billede NVedsted Juniormester
10. august 2012 - 18:47 #19
Løste selv problemet, ved at smide ny windows på.