Avatar billede jozefa Nybegynder
26. juli 2012 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit netværk er langsomt, men forbindelsen ud af huset kører fint.

Ja, undskyld. Jeg er en almindelig bruger med et almindeligt problem, som desværre besværliggør en masse godeintentioner herhjeemme.

Jeg har en trådløs Router/switch/nas som har et kabel fra mit modem, og derfra sender trådløst ud til husets andre enheder. Mit internt er 20mb, men på grund af effekttab så ligger min gennemsnitlige hastighed på mine computere på 10-12 mb.. De er altsammen fint nok.

Problemet viser sig når jeg forsøger at streame eller kopiere noget internt i netværket. Så tager det snildt cirka en time for 1 gb, og streaming frs min nas (som ellers var den store forkromede plan) kører selvsagt langt fra optimalt.

Min logik siger mig at når det også er min nas som håndterer adgangen fra internettet og når der er fin skrald på, så giver det ikke nogen mening at arbejde internt i netværket tager så lang tid.

Please hjælp.
Avatar billede jozefa Nybegynder
26. juli 2012 - 14:03 #1
Der skulle selvfølgelig have stået amit INTERNET er 20mb
Avatar billede jozefa Nybegynder
26. juli 2012 - 14:03 #2
Damn crappy keyboard
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. juli 2012 - 20:27 #3
Er problemet internt på både kablede og trådløse enheder?

Husk på at hvis din router en 54mbit/s trådløse router, så deler alle de trådløse enheder de 54mbit/s og det er ikke 54mbit/s hver vej, men 54mbit/s samlet, så det kan hurtigt ryge meget langt ned.
Endelig skal du også tænke på at der kan være meget andet støj på samme frekvens område som dine trådløse enhder bruger, specielt hvis du bor inde i byen.
Bluetooth, trådløse telefoner/dørklokken/legetøj, fjernbetjeninger over radiosignaler og en masse andet bruger samme frekvens område, som trådløst netværk.
Avatar billede jozefa Nybegynder
27. juli 2012 - 13:12 #4
Det er ikke over et kabel. Kun trådløst. Ja, jeg ved godt at interferens etc kan nedsætte hastigheden, og også at de deler hastigheden.. Men come on.. Det burde da være muligt at streame en SD film over netværket når man nu har købt en trådløs NAS til formålet. Over en time for at sende en gb fra en compter til en anden, så er der da npget galt.
Avatar billede jozefa Nybegynder
28. juli 2012 - 11:50 #5
.. og når jeg forøvrigt kan downloade fra internettet (Via min kombinerede NAS/Router) med en hastighed på 1½ megabyte i minuttet, så BURDE jeg vel også som minimum kunne overføre internt på netværket med samme hastighed? Men det går bare fem gange så langsomt.
Avatar billede jozefa Nybegynder
28. juli 2012 - 11:51 #6
... fuck mig og en milliard fejl i den her tråd.. Der skulle selvfølgelig have stået 1½ megabyte i sekundet.
Avatar billede jozefa Nybegynder
09. september 2012 - 12:30 #7
Lukker tråden siden ingen hjælper.