Avatar billede roding Novice
27. juli 2012 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg bedste kvalitet ved redigering af Canon MVI filer

Jeg har noget film optaget i MVI format, som skulle sættes samen til en film til visning på en TV skærm. Jeg har conveteret den med Bigasoft Total Converter til MPEG4 format og efterfølgende redigeret i Premiere Elements8 og gemt i Windows Media for afspilning via PC.
Kvaliten bliver så ringe, at det ikke er værd at se på.
Har også prøvet at redigere og gemme med Bigasoft Converteren med ikke meget bedre resultat. Hvad er den bedste metode for at undgå så stort kvalitetstab?
Har også Windows Movie Maker.
Avatar billede trav4u2 Novice
29. juli 2012 - 11:44 #1
Du laver 2 fejl ;)

1. Drop Bigasoft Total Converter og load filen direkte i Premiere Elements8.
MVI-filer er mig bekendt avi-filer; så du bør kunne loade dem direkte i redigeringsprogrammet. Hvis de ikke har .avi endelsen; så omdøb dem til xxx.avi

Hvis Premiere Elements8 stadig ikke vil loade filen, er det på tide at skifte redigeringsprogram ;)
Hent en trial-version af Corel Videostudio. Den er fuldt funktionsdygtig i 30 dage og æder alt.
http://www.corel.com/corel/product/index.jsp?pid=prod4760101&cid=catalog50008&segid=6700256

2. Den anden fejl er, at du gemmer i .wmv.
Drop det format og hold dig til DVD-formatet = mpeg2
Brug en fornuftig billedstørrelse og en bitrate på ca. 6-9 Mbit/s - Eller brug en variabel bitrate

Mpeg2 har dog den begrænsning at filen ikke kan være større end 2 Gb; så hvis din slut-fil overstiger det, er du nødt til at bruge et andet slut-format. Et som afspilleren kan vise eks. xvid/divx/mp4 osv.

God fornøjelse!
Avatar billede roding Novice
08. august 2012 - 11:11 #2
Jeg opgav at bruge Elements 8. Manglende lyd og hakkende billeder var ikke til at komme af med. Bigasoft fik jeg for at kunne indlæse filmen til Windows Movie Maker, men det blev alt for ringe en kvalitet.
Jeg fulgte så dit råd med Corel. Og det må jeg indrømme. Det virker bare. Ærgerligt, at jeg nok bliver nødt til at investere i endnu et videoredigeringsprogram.

Tak for hjælpen
08. august 2012 - 11:20 #3
.... og du blev så glad for svaret, at du selv tog points????

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede roding Novice
08. august 2012 - 11:32 #4
Pu ha det troede jeg ikke at man kunne. Det er vist for sældent jeg bruger eksperten.
Jeg opretter lige spørgsmålet igen,
OK?
Avatar billede trav4u2 Novice
08. august 2012 - 13:29 #5
Det behøver du ikke. Jeg samler alligevel ikke på points.

Godt det virkede!
Avatar billede trav4u2 Novice
08. august 2012 - 14:29 #6
Lige et PS.

Jeg kan se, at jeg skriver lidt tåget om mpeg2 begrænsningen ;)

Hvis du skal vise videoen på et tv vha. en dvd-afspiller har AFSPILLEREN en 2 Gb begrænsning. Så hvis filen er større en 2 Gb kan du nedbringe størrelsen ved at anvende en mere effektiv kompression eks. xvid/divx/mp4 - naturligvis forudsat at afspilleren understøtter formatet.

Hvis du derimod skal afspille fra en USB-nøgle eller lignende, er den eneste begrænsning typisk mediets filformat. Eks. 4 Gb hvis din USB-nøgle er formateret med Fat32.