Avatar billede bongo Novice
28. juli 2012 - 12:30 Der er 11 kommentarer

Skjult data?

Halløj eksperter

Mit C-drev er fyldt.
Hvor kan jeg se hvad det er der tager mest plads, uden at skulle højreklikke på 200 mapper for at se størrelsen?

ER der et program som giver et detaljeret overblik?

Tak!
Avatar billede bongo Novice
28. juli 2012 - 12:32 #1
Hov - min overskrift passede ikke helt på indholdet. Jeg kom i tvivl midt i det hele.
Jeg ville oprindeligt spørge, hvorfor jeg ikke kan se, hvad det er der tager så meget plads. Fx bruger min Windows mappe ca. 50 gb plads. Men når jeg klikker ind på mappen, kan jeg ikke finde det indhold som fylder så meget.
Er det skjult?
Udnskyld forvirringen - det er bare mig :-)
28. juli 2012 - 12:40 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Du skal aktivere visning af
* [Skjulte mapper/filer]
* [System mapper/filer]
28. juli 2012 - 12:41 #3
Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg havde ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]
Avatar billede bongo Novice
28. juli 2012 - 13:17 #4
win7
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2012 - 13:20 #5
Måske noget ala dette: http://www.pcworld.dk/download/80/1674

Kender ikke programmet, bare fundet via Google......
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2012 - 13:22 #6
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juli 2012 - 13:56 #7
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juli 2012 - 13:58 #8
Du får lige et link til gratis versionen
http://www.jam-software.de/treesize_free/
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2012 - 14:59 #9
Har du flere drev hvor du har masser af plads kan du flytte dine private filer (dokumenter mappen) til et andet drev.
I Xp jeg sidder med kan det gøres fra selve mappen, når jag højreklikker på den og vælger egenskaber. Her er en flytnings mulighed.
I Win 7 er det lidt anderleses dog. Måske en af de andre evt kan hjælpe med det.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juli 2012 - 20:45 #10
I windows Vista og windows 7 er det endnu lettere end i XP
at omdirigerer system mapperne.

Jeg har lige som dig "220661" også altid flyttet system mapperne til et andet fysisk drev, lige som jeg også har flyttet
page filen til et andet fysisk drev.
Det giver!
Mere plads på system drevet.
Sikkerhed for data ved system nedbrud.
øger læse/skrive hastigheden.

At flytte pagefilen øger også hastigheden da computeren ikke skal dumpe memory til pagefilen og skifte frem og tilbage på systemdrevet hele tiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 10:30 #11
#10 Ja lige præsis de ting som er vigtigt i et velfungerende system (efter min mening også)