Avatar billede jim3000 Nybegynder
28. juli 2012 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TDC homebox - udvidelse af wifi rækkevidde ?

Jeg har fået en tdc homebox.

Jeg synes rækkevidden af wifi er ekstremt dårligt i forhold til det jeg havde tidligere, så jeg overvejer at sætte et access point på fra linksys eller netgear eller tilsvarende.
Jeg har kabler rundt i hele huset, så det er ikke noget problem.

Jeg har talt med tdc, og der er ikke noget at gøre ved rækkevidden på homeboxen, andet end at gå tilbage til min tidligere løsning der virkede noget bedre ... (Netopia)
Jeg overlapper heller ikke med kanaler fra naboerne, så det er heller ikke problemet

Forslag til et produkt / løsning ønskes.. så vidt jeg kan se er der ikke mulighed for at sætte en bedre antenne på homeboxen, ellers havde det nok været oplagt...

mvh jimmy
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
05. august 2012 - 01:47 #1
Bruger ikke deres homebox, men har samme problem (med router i kælderen).

Jeg har koblet en linksys router nummer to på via normalt netværk med disse 'ændringer':

-- samme ID, samme kodeord
-- forskellig kanal
-- (og det vigtigste) er linksys2 ikke forbundet via WAN porten, men via en af de fire netværksporte og dens opsærning er ændret til fast IP (.250), gateway til hoved router. Sidste indstilling er at den ikke er DHCP server, men DHCP forwarder til hoved router.

Det kører ret smertefrit - kan da gå rundt med min iPad uden at miste forbindelsen til min MLB kamp!
Avatar billede jim3000 Nybegynder
07. august 2012 - 20:49 #2
Jeg har koblet en Wifi range expander til..
Det virker nogenlunde.
Avatar billede jim3000 Nybegynder
06. april 2013 - 08:22 #3
lukket