Avatar billede GlennV Novice
29. juli 2012 - 21:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Min computerskærm er startet med at flikke!

Hej eksperten.dk

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal beskrive dette problem, men jeg skal da gøre mit bedste:

Noget lignende hver 3 pixel på min skærm flikker i forskellige farver. Dog ikke tilfældigt fordelt på skærmen. de forkerte pixels, hvis jeg kan formidle det på denne måde? Ligger i linjer horisontalt med skærmen, med en let stigning.
Foruden dette, er proportionerne helt forkerte. Alt er utroligt stort.
Da dette fænomen første gang opstod for et par dage siden, prøvede jeg at slukke / genstarte computeren op til flere gange, uden held. Dette fik mig til at prøve med en systemgendannelse. Dette virkede i første omgang, indtil jeg dagen efter igen skulle bruge computeren. Prøvede her igen en systemgendannelse, dog uden held?
- Fejlen ligger ikke ved skærmen, da skærmen ved opstart først viser et logo, der intet fejler. Også, hvis jeg trykker på "menu" eller andet på skærmen, vises dette fejlfrit over det ødelagte billede.

Fejlen betyder at jeg absolut intet kan se, så jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med dette nervepirrende problem.

På forhånd tak :)
Avatar billede larsen45 Juniormester
29. juli 2012 - 21:37 #1
Ring til butikken hvor du har købt skærmen, og spørg indtil problemet, kan de ikke hjælpe, så skal du ringe til producenten af skærmen, og fejlmelde problemet til deres support afdeling.
Vil eller kan de heller ikke hjælpe afhængig af skærmens leve alder, eller af andre årsager, så skal du gennemgå dine forsikringer, og se om du ikke har en data/it forsikring, som dækker skader i din bolig.
Her skal du være opmærksom på at de gode sælger skal frem, ikke de forlanger som standard at du sender skærmen ind til deres servicecenter, hvor du godt kan forvente 1-2 måneder før du enten ser den igen, eller de erstatter den med 40-60% af hvad ny prisen er på den given varer idag.
Avatar billede GlennV Novice
29. juli 2012 - 21:48 #2
Jeg vil forsøge :) Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juli 2012 - 21:48 #3
Hvad siger frekvensen på fladskærme er den 60hz

På skrivebordet
Højreklik Skærmopløsning
klik på avanceret
Avatar billede larsen45 Juniormester
29. juli 2012 - 21:52 #4
Det var så lidt GlennV
Avatar billede mireigi Novice
29. juli 2012 - 22:19 #5
Har du testet med en anden skærm?

Det kan meget vel være dit grafikkort eller din CPU der fejler. Typisk fremkommer de fejl du beskriver, først når computeren er kommet forbi BIOS.

Eftersom skærmens funktioner fungerer, er jeg mest tilbøjelig til at tro, at det er dit grafikkort.
Avatar billede GlennV Novice
30. juli 2012 - 00:34 #6
hovsa! Jeg var vidst lige lidt for hurtig til at uddele point.
Har endelig fået fremskaffet mig en bærbar, hvorpå jeg kunne teste skærmen. Skærmen fungerer helt fint. Altså må problemet ligge ved pc'en.
- Prøvede mig frem med flere forskellige gamle skærme, der udelukkende fungerer via vga. Men kunne intet signal opnå. Kunne heller ikke på min nuværende skærm opnå noget signal via vga.

- kunne simpelthen ikke finde ud af at finde frekvensen på skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 09:08 #7
Man finder frekvensen inde i kontrolpanelet for grafik kortet.
Jeg er i øvrigt enig i #5