Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 18:57 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Virusbeskyttelse

McAffee, som jeg af en eller anden dum grund har installeret, fortæller mig, at jeg har flere virusbeskyttelser, og at det kan give problemer. Hvor kan jeg kontrollere det?
30. juli 2012 - 19:01 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 19:25 #2
Du kan hvis du i søgefeltet skriver msconfig og går til opstart måske se et opdateringsprogram/sevice der var tilknyttet det gamle program. Nogle gange når man så installerer et nyt vil det nye brokke sig.
For at fjerne disse efterladenskaber er det altid en god ide bruge de nævntes programmers uninstaller tools.
Norton har denne:
https://www-secure.symantec.com/norton-support/jsp/help-solutions.jsp?docid=20080710133834EN&product=home&pvid=f-home&version=1&lg=english&ct=us
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 19:26 #3
Hvilket antivirus program havde du før?
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 19:35 #4
#2: "går til opstart"??
#3: Før hvad? aner det ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 19:44 #5
Det er jo ikke let at hjælpe med at fjerne resterne af et program hvis du ikke selv ved hvad det hed?
Vi er jo ikke synske her i forummet.

#2 Det hedder måske "start" i windows 7 når du kommer ind i msconfig
Her er en liste af de programmer der starter med Windows.
En gammel service tjeneste til de afinstallerede antivirusprogram kan stadig være der not uninstall tool ikke er kørt.
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 19:52 #6
skal jeg klikke på msconfig.exe?
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 19:53 #7
jeg mener ikke, at jeg selv har installeret virus beskyttelse, så det må vel være Windows,der har gjort det eller indeholder det.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 20:04 #8
Windows indeholder ikke noget antivirus program som sådan.
Der er Windows Defender tilknyttet som er en antispyware beskyttelse og en Windows firewall.

Men har du købt den som ny er der typisk Norton med som en prøveversion der virker i 90 dage, sammen med alle de andre programmer der følger med sådan en preinstalleret maskine.
#6 ja klik på msconfig og gå i start.
Har du noget i opstarten de kunne lyde som et antivirus program?
30. juli 2012 - 20:09 #9
... Via WindowsUpdate - Hvis du - tilsyneladende ifølge M$ WindowsUpdate - ikke har noget Sikkerhedsprogram instaleret, så kommer MSE
(http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/products/security-essentials )
på 'automatisk' ...
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 21:38 #10
Det kan sgu også være, at det var 2 firewalls, McAffee talte om. Kan det passe?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 07:17 #11
Ja det kan det godt være. Du har jo en der er indbygget i Windows, men den kan du så deaktivere i kontrolpanelet.
Sidder ikke lige ved Win 7 maskine nu, men jeg ved du kan deaktivere den, hvis du vil bruge den som McAffee har indbygget.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 08:37 #12
Du skulle meget gerne have et genvej der hedder Windows firewall i kontrolpanelet.Her kan du deaktivere/aktivere den efter eget valg.
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 14:50 #13
Det har været Windows Firewall der har interfereret med McAffee. Det er generelt bare noget møg hvis jeg må holde mig lidt subjektivt her. Men der er sker ikke noget ved at deaktivere Windows Firewall.

Du kan gøre dette på 2 forskellige måde:
1. Start > Søg på "windows firewall" og vælge det matchende. Ude til venstre kan du vælge "Slå Windows Firewall til eller fra" og her gør du det så.

2. Start > Kontrolpanel > System og sikkerhed > Windows Firewall og så ellers samme vej derfra.

Håber det hjælper :)
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 14:52 #14
Hvis det ikke er det, så kan du også bare hurtigt tjekke om der er installeret andet ved at kigge under "Start > Kontrolpanel > Programmer > Fjern et program" og så se efter evt. Norton eller andre anti-virus software.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 15:03 #15
#13 og #14.
Hvorfor lægger du et svar på det samme som jeg har lagt i #11 og #12?
Og også med hensyn til Norton?
Det er ikke med mine erfaringer nok KUN at fjerne Norton gennem tilføj og fjern programmer. Man skal køre deres tool til at fjerne de sidste rester af programmet, som ligger i opstartsprogrammer og registrerings databasen. Ellers vil du i de fleste tilfælde få problemer med et nyt antivirus program
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 15:17 #16
#15 Giver ham bare konkrete svar :)
Mht. at fjerne norton er der kun 2 ting at fjerne. Deres live update tool "Live Symantec" eller noget og selve "Norton Antivirus" programmet.
Lægger bare et konkret svar ind i stedet for nogle halve svar. Har ikke forventet af ham at han skal acceptere mine svar. Prøver bare at hjælpe så ingen grund til at blive fornærmet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 15:25 #17
Bliver ikke fornærmet, men mener at hvis man køre deres afinstallerings tool er det mindst lige så konkret et svar som det du kommer med :-)
Se indlæg #2
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 15:26 #18
Der er jo nok en mening med de har lavet det ikke?
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 15:34 #19
Så så, det vi prøver er jo bare at hjælpe ham?
Hvorfor gå så meget op i jeg skriver mere uddybet?
Det vigtigste er at han får løst sine problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 17:02 #20
#19 enig i 1 og 3 :-)

2 Du må hellere end gerne uddybe det jeg kommer med, og du gør det også fint i dine 2 indlæg. Men hvorfor som svar?

Hvis jeg vælger at uddybe en anden hjælpers kommentar, gør jeg det aldrig i et "svar". Her vil jeg altid bruge kommentar.
Det mener jeg er den mest korrekte måde at gøre det på.

Men nok om det. Vi glæder os til at høre hvad ngr har fundet ud af :-)
Avatar billede ngr Praktikant
31. juli 2012 - 17:55 #21
Jeg har absolut ikke fundet ud af noget, men det ser ud som om andre har: http://www.eksperten.dk/spm/966677#reply_7968005
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 23:31 #22
Forstår ikke dit indlæg ngr???

Du skriver i #10 om det kunne have været en firewall der kunne være problemet. Jeg svarede ja og skrev hvor du skulle hen for at deaktivere den.

Der kom tillige en uddybet forklaring på hvordan du skulle deaktivere din firewall i #13.

Hvad er det så du ikke forstår?
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 01:50 #23
Jeg ved ikke engang, hvad jeg ikke forstår, og jeg orker ikke at snakke pc mere, så nu går jeg i seng og drømmer om tiden før Bill Gates og hans forbandede lort.
Jeg fatter sgu ikke, hvorfor ingen kan lave en pc'er, som almindelige mennesker kan bruge uden at læse tykke, uforståelige manualer.
Ingen kan vel forestille sig, at bilfabrikanterne begyndte at bygge biler, som man skal have en universitetsgrad for at køre.
Godnat
Avatar billede lclemens Nybegynder
01. august 2012 - 03:01 #24
Køb dig en C64'er. Så er der ikke så mange ting der kan gå i kludder.
Avatar billede ngr Praktikant
01. august 2012 - 04:21 #25
De er desværre ikke til at få fat på mere. Men måske en 286'er
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2012 - 09:44 #26
Jeg afmelder tråden.
Magen til ligegyldighed har jeg ikke set på længe.