Avatar billede globen Nybegynder
31. juli 2012 - 23:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Xbox 360 kan ikke komme på net. MTU sættes til 1364+

Hej eksperter

Jeg har lidt problemer med at få en Xbox 360 på et WLAN. Routeren er en Scientific Atlanta 2320.

Fejlen siger at MTU settings skal sættes til 1364 eller højere. Jeg kan ikke finde nogen steder jeg kan konfigurere dette på routeren.

http://imageshack.us/photo/my-images/545/scientificatlantasetupm.png/

Jeg aner ikke hvad MTU er. Er der nogen bud?
Avatar billede j3ppah Novice
01. august 2012 - 08:44 #1
MTU er den max pakke størrelse der er på dine pakker når de kører over Layer3 (Ud på internetttet) hvis fx du forsøger at sende noget på 7000 vil den segmentere pakkerne. til størrelsen på din MTU, og så sende et sekvens nummer med.

Din MTU sættings vil nok kunne findes under "WAN settings" eller i dit tilfælde "signal" eller "system".
Avatar billede globen Nybegynder
01. august 2012 - 08:56 #2
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan sette MTU i router konfigurationsmenuen. Jeg kan heller ikke se, at det er nævnt i manuelen: http://www.cisco.com/web/consumer/support/userguides2/4011533.pdf.

Bliver det også kaldt noget andet måske?
Avatar billede j3ppah Novice
01. august 2012 - 09:05 #3
Det kunne godt tyde på den er sat til auto negociate, så du har 2 muligheder, enten ring og spørg din "internet udbyder"/ISP
Sig til dem at din router forhandler MTU ved dem, og at du gerne vil have de hæver den til 1496 eller 1500.

eller:

1. In a web browser, navigate to:

http://<router's_ip>/sysinfo123.htm?ConsoleSimulation=1

...this will enable telnet access to the RVx-series at least.

2. Open a telnet client & telnet to <router's ip>

3. Type in

> shell

4. Type in

> #ifconfig

5. Look for your WAN interface and the IP it pulled. Mine looked like this

ixp2 Link encap:Ethernet HWaddr 00:13:10:5C:63:CD

inet addr:VVV.XXX.YYY.ZZZ Bcast:VVV.XXX.YYY.255 Mask:255.255.248.0

UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST MTU:576 Metric:1

RX packets:81576352 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:46357281 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0

collisions:0 txqueuelen:100

RX bytes:170408463 (162.5 Mb) TX bytes:437501245 (417.2 Mb)

Note, the MTU is set to 576 through auto-negotiation.

6. Type

> #ifconfig ixp2 mtu 1492

7. Retry connecting to Games LIVE again.
Avatar billede globen Nybegynder
01. august 2012 - 09:54 #4
Tak for dit detaljerede svar. Det er hjemme hos min fætter problemet er, så jeg vil følge hvad du skriver, når jeg skal forbi ham igen. Så det kan være der går en uges tid inden jeg svarer.
Avatar billede j3ppah Novice
01. august 2012 - 10:09 #5
Det er helt i orden, hvis du ikke kender til nogen telnet klient, og er på windows vista eller 7. (windows xp har indbygget telnet som default.)
Kan jeg anbefale dig at bruge putty.

Bare søg efter putty på google.

Husk at smide en besked efterfølgende med om problemet er afhjulpet, så vi kan få lukket sagen. (Smidder dette som et svar, så kan du acceptere eller afvise, når du har testet det.)
Avatar billede globen Nybegynder
02. august 2012 - 22:55 #6
Ok. Nu har jeg fået den xbox på nettet. Det havde dog INTET med MTU settings at gøre, men det var derimod fordi, at vedkommende var på nettet via Telia Stofa, hvor man enten skal logge ind vi en browser, eller have sin MAC addresse opsat i et filter, for at komme på nettet. Efter jeg tilføjede xboxens mac, så virkede det...

Så jeg må vel tage de point tilbage. Men tak for indsatsen ellers j3ppah! :-)
Avatar billede j3ppah Novice
03. august 2012 - 10:22 #7
Helt i orden, godt du fik det til at virke.