Avatar billede Zhenzar Novice
02. august 2012 - 10:11 Der er 1 kommentar

Hjælp med duplicate content...

Jeg kan se at mit opskrifts website er blevet crawlet af google, og da det modul jeg bruger til at indtaste opskrifter i ikke er 100% optimalt, så får jeg duplicate content på en del sider.

Fx er

www.min-sovs.dk/op​skr​ift​/30​-sk​ald​yrs​fon​d.h​tml
www.min-sovs.dk/op​skr​ift​/30​-sk​ald​yrs​fon​d/0​.ht​ml
www.min-sovs.dk/op​skr​ift​/30​-sk​ald​yrs​fon​d/5​5-f​ond​.ht​ml

Alle den samme opskrift - Er der en måde hvorved man kan undgå at google indexerer alle tre sider og dermed får duplicate content (pt er det ikke muligt at rette nogle af url'erne med carconical (?), da jeg slet ikke er inde i de joomla moduler der bliver brugt til at lave url'erne.

Men kan man i .htaccess filen fx redirecte
www.min-sovs.dk/op​skr​ift​/30​-sk​ald​yrs​fon​d/5​5-f​ond​.ht​ml ->
www.min-sovs.dk/op​skr​ift​/30​-sk​ald​yrs​fon​d.ht​ml

som er den mere retvisnende titel? Vil det hjælpe noget? Eller kan man lave et regular expression der ændre det automatisk, eller???

Desuden kan jeg på google webmasters tools se, at den har indekseret 20 sider, men 75 sider er "ikke valgt" - Kan det være pga duplicate content?

På forhånd tak :)
Avatar billede Zhenzar Novice
02. august 2012 - 10:17 #1