Avatar billede klanger42 Juniormester
02. august 2012 - 16:37 Der er 20 kommentarer

login side på et eksisterende webside

Hej

Er ved at oprette en ny website og skal der have en "lukket" side.

De "kunder" der skal bruge denne side skulle selv kunne oprette et brugernavn og password til denne side!

Altså en bruger oprettelse som jeg har set på flere websider.

Er der en der har en idé til et sådan login system, og som er til at oprette for en ikke alt for "stærk" kode mand....!!!!

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede kjeldsted Novice
02. august 2012 - 16:48 #1
Hvilket sprog havde du tænkt dig at det skulle skrives i?
Avatar billede klanger42 Juniormester
02. august 2012 - 17:12 #2
Hej Jens

Jeg gætter på du mener PHP eller lignende?

Må jeg svare den letteste måde :-)(sprog) hvis et sådan findes?
Avatar billede KHHP Juniormester
02. august 2012 - 18:08 #3
PHP er meget nemt at lave det i. Først laver du din HTML, hvor du har en formular til at oprette brugere med og dernæst en fil/funktion i PHP, som opretter dem i en database. Dernæt laver du en "Restrict-access-to-page" funktion øverst på de sider der skal lukkes af. Til brugeroprettelse skal der anvendes brugergrupper.
Hvis vi får et link til siden, eller noget kode fra de filer du havde tænkt dig skulle lukkes af, kan vi nemt lave en hurtig løsning.
Avatar billede KHHP Juniormester
02. august 2012 - 18:10 #4
Efter at det er på plads laver du et sted brugeren kan logge ind. Her igen med en HTML-formular og en PHP-fil/funktion der logger ind, hvis de indtastede informationer passer med en bruger i databasen.
Avatar billede kjeldsted Novice
02. august 2012 - 19:46 #5
Delvist enig med #3 i at det er "meget nemt" at lave i PHP. Det er meget nemt hvis man i forvejen kan kode i PHP.
Og så kommer det an på hvilke krav man har. Hvis man er fuldstændig ligeglad med sikkerhed på siden (altså hvor let det er at stjæle oplysninger samt at hacke databasen) findes der et hav af guides på nettet til at oprette sådan et system. Skal det derimod være sikkert bliver det svært at finde en guide man bare kan "copy-paste" uden at rette i en stor del af koderne. De fleste guiden på nettet benyttter en forkert mysql API, validere ikke inputs, og mange er skrevet i debug mode som let afslører oplysninger der helst ikke skal afsløres.

Men det store spørgsmål: Kender du til PHP i forvejen?
Avatar billede klanger42 Juniormester
02. august 2012 - 20:30 #6
Må med skam meddele at jeg intet kender til PHP

Så en god guide eller et fornuftigt tilbud på opsætningen. Tak..
Avatar billede kjeldsted Novice
02. august 2012 - 21:58 #7
En god guide kender jeg som sagt ikke til hvis siden skal være sikker og kodet korrekt. Og jeg har personligt ikke tid pt. til at opsætte sider eksternt.

Hvis det er fordi du vil lære at kode PHP bliver jeg nødt til at anbefale dig at lære sproget først. Dette tager dog naturligvis tid, specielt hvis du ikke tidligere har programmeret noget.

Er det blot en enkelt ting du skal have lavet i PHP må jeg nok anbefale dig at få nogle andre til det.

Og af ren nysgerrighed. Hvad skal systemt egentlig kunne? Der skal vel andet end blot et login til?
Avatar billede KHHP Juniormester
02. august 2012 - 22:25 #8
Jeg kan muligvis godt lave et nemt og sikkert system til dig, men det kommer an på om du selv kan implementere det på din side.
Skal jeg både lave systemet og implementere det på din side, skal jeg have lidt for det. Skal dog bruge lidt flere detaljer for at give en nøjagtig pris.
Avatar billede klanger42 Juniormester
03. august 2012 - 13:21 #9
Til KHHP

Mener godt at jeg selv kan implementere det på mine sider..????

Men giv mig venligst en pris for at lave det for mig.

Siden det skal bruges på er www.hedemanndenmark.dk

I øjeblikket opretter jeg brugerne manuelt efter de har sendt en mail til mig...!!! Men du kan selv se på siderne når du har tid...og så måske se dig ud af hvad jeg skal bruge...

På forhånd tak.
Avatar billede KHHP Juniormester
03. august 2012 - 13:56 #10
Ok. Har nu kigget lidt på din side og det du gerne vil have lavet er en side hvor brugerne selv kan oprette sig i systemet. Du har jo allerede din fine registrering.html og den kan man nemt tage udgangspunkt i.
Til formålet skal jeg lige høre om der til din side er opkoblet en database?
Dette går jeg ud fra, da du siger at du selv opretter dem i systemet lige pt.
Det ville være af fordel hvis du kunne copy-paste alt koden fra de enkelte sider over i nye sider med endelsen .php. Det gør det en hel del lettere at styre login mv.
Er det noget du selv kan klare, eller skal jeg gøre det? Hvis jeg skal gøre det, skal jeg bruge alle filer der ligger på siden.
For kort at opsumere hvad du ønsker lavet, så ønsker du et automatisk brugeroprettelsessystem, hvor brugeren selv har mulighed for at oprette sig og ligeledes at få tilsendt de indtastede informationer på mail.
Der skal vel også laves en mulighed for at få reset af password, samt mulighed for at ændre oplysninger i et kontrolpanel.
Er det korrekt, eler skal der mere på.
Avatar billede klanger42 Juniormester
03. august 2012 - 17:34 #11
Hej igen KHHP

Undskyld der gik lidt tid, men er også i gang med en anden side..uden login.. :-)

Du har fuldkommen forstået mine ønsker!

Hvilke sider skal du have "omdøbt"

Hvis du skal lave det vil du have alle filer, men vel kun til de sider der omhandler log in ?

Håber ikke du helt har mistet tålmodigheden med mig..???
Avatar billede KHHP Juniormester
03. august 2012 - 17:47 #12
Det er bestemt af fordel hvis du laver alle html-filer om til .php, da det vil blive en hel del nemmere at arbejde med.
når jeg laver systemet behøver jeg ingen filer, da du jo selv kan implementere det på siden.
jeg laver det der mangler og så kan du selv sætte det ind hvor du ønsker.
dog skal du øverst på alle filer have indsat følgende:
session_start();
i php tags
Avatar billede klanger42 Juniormester
04. august 2012 - 07:53 #13
Hej igen KHHP

Ja der gik igen lidt tid inden jeg kom på....

Jeg må ærligt indrømme nu, at jeg ikke helt forstår hvad du skriver...

Skal jeg lave ALLE mine sider om til PHP sider..????

Altså tage al HTML og kopiere til nye sider og gemme som PHP, eller...????

Bliver siderne så udgivet fint i browserne alligevel..????

Bare dette her ikke bliver for "nørdet" for mig og jeg må så betale mig ud af det, hvis det ikke bliver for dyrt, for så fortsætter jeg manual oprettelser, i mit hjemmeside program, som desværre ikke har en automatisk login side...!!!!
Avatar billede KHHP Juniormester
04. august 2012 - 08:18 #14
Jo, du skal bare gå ind i det program du har oprettet siderne i så gemme dem som php i stedet for html. Eneste forskel er at vi nu kan styre login.
Det er det eneste. Så laver jeg loginsystem og kontrolpanel til brugerne og så får du lige et par instruktioner til hvordan du implementerer det, hvilket også burde være super simpelt
Avatar billede klanger42 Juniormester
04. august 2012 - 09:00 #15
Hej KHHP

Min bedre halvdel syntes ikke jeg har lyst til mere pc arbejde i dag..!!!! :-)

Så jeg går tidligst igang, søndag...

Vender tilbage, hvis...!

Tak indtil videre..
Avatar billede KHHP Juniormester
04. august 2012 - 11:19 #16
ok.
Avatar billede klanger42 Juniormester
16. september 2012 - 08:49 #17
Hej

Undskyld er gik lidt lang tid før jeg kom herind igen...

Men har holdt lidt sen ferie, sååå!

Forøverigt vil min "kunde" nu have et andet system til sin webshop, så jeg afventer lige nærmere fra ham hvad det er han vil..

Derfor får du tak for svarene KHHP og at du ville hjælpe mig.

Vh Karsten
Avatar billede klanger42 Juniormester
16. oktober 2012 - 15:08 #18
Tak til KHHP hvordan får du evt point...???
Avatar billede klanger42 Juniormester
15. november 2012 - 07:44 #19
Undskyld men jeg troede "stringen" var lukket..!!!
Avatar billede klanger42 Juniormester
29. januar 2013 - 06:31 #20
SLUT