Avatar billede poulst1100 Praktikant
03. august 2012 - 06:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nyt netkort til packard bell nav 50

Jeg har problem med netforbindelsen til min notebook, den hopper af med jævne mellemrum. jeg har prøvet at opdaterer driver uden held.
Så tænkte jeg at det måske er muligt at skifte netkortet ud til noget bedre.
Er det muligt ?
Kan jeg selv gøre det ?
Hvilket et kort skal der i så fald bruges ?
hilsen Poul
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. august 2012 - 12:13 #1
den letteste måde og nok også den eneste hvis du ikke vil skille maskinen ad er

http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970668

dette ville også hjælpe på den seneste standard hastigheds  messig samt seneste sikkerheds standarder
Avatar billede thov Forsker
03. august 2012 - 12:16 #2
Det kunne være signalstyrken som er sat lavt i indstillingerne, eller forstyrrelser fra nabonetværk fordi det benytter samme kanal.

Er det ikke det, kan du investere 120-140 kr. i en USB netværksadapter.
Avatar billede poulst1100 Praktikant
03. august 2012 - 13:12 #3
Hej thov
det med signalstyrken, hvordan kan man indstille det ?
hvis man bruger en usb net..... skal man så slå netværkskortet fra på en eller anden måde ?
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. august 2012 - 13:37 #4
du kan slå dit trådløse netkort fra enten ved en fysisk tast eller via fn+Fx (FX er F tasterne fra 1 - 12 og det vil typisk være mærket med et antenne ligende symbol)

det med signalstyrken og kanalerne skal du indstille på din router
Avatar billede poulst1100 Praktikant
03. august 2012 - 13:48 #5
Routeren er en D-link dir 635 og når den har været slukket og bliver tændt igen skifter kanalen plads til der hvor der er bedst plads jeg kan se det med inSSIder. Kan man komme til at se "ind" i routeren og se om signalet er på fuld styrke ?
Avatar billede thov Forsker
03. august 2012 - 16:11 #6
Signalstyrken på computeren har sikkert flere trin - det kan forlænge batteritiden at skrue ned.

Mit Vista system har denne mulighed: http://peecee.dk/upload/view/377961
Avatar billede poulst1100 Praktikant
04. august 2012 - 15:49 #7
Hej meget er prøvet så nu køber jeg en usb "dims"
Tak for hjælpen til dem der har prøvet at hjælpe.
Thov bedes smide et svar og få point.
Avatar billede thov Forsker
04. august 2012 - 17:47 #8
@sadolin1978 slog mig på målstregen med USB-stick forslaget, så giv hellere ham points :-)
Avatar billede poulst1100 Praktikant
04. august 2012 - 18:11 #9
@sadolin1978 får point send et svar
Avatar billede poulst1100 Praktikant
08. august 2012 - 16:56 #10
Jeg har nu sat en USB netgear i pc og nu bliver den på nettet
@sadolin1978 får point send et svar
Avatar billede poulst1100 Praktikant
18. august 2012 - 13:59 #11
tak for hjælp
Ingen har lagt et svar og nu er jeg bedt om selv at lukke