Avatar billede duranarve Nybegynder
03. august 2012 - 11:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan kun starte op i fejlsikret tilstand

Hej jeg har desværre fået det problem med min stationære pc, som kører med Vista 32 bit, at jeg kun kan starte den op i fejlsikret tilstand.
har prøvet at køre en systemgendannelse - uden held - den starter fint nok op, men når den så kommer til skrivebordet, går den helt i stå og til sidst kommer der en hyletone fra pc´en.
har efterfølgende kørt en omgang ccleaner, og en omgang Iobit Malware Fighter (hvor den ikke fandt noget).
Endelig har jeg kørt en gang Hijackthis - og nedenunder er loggen fra denne, er der nogen som gider at se på den?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 11:48:54, on 03-08-2012
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16447)
Boot mode: Safe mode

Running processes:
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\DFX\DFX.exe
C:\Windows\Explorer.exe
C:\Program Files\Uniblue\DiskRescue\UBDiskRescue.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=73&bd=Presario&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=73&bd=Presario&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\userinit.exe,C:\Program Files\Soluto\soluto.exe /userinit
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: LinkAirBrowserHelper HistoryTriggerBHO - {21A88CB9-84D2-4020-A2D1-B25A21034884} - C:\Program Files\LG Electronics\LG PC Suite IV\LinkAir\LinkAirBrowserHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.361.0\BingExt.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Cooliris Plug-In for Internet Explorer - {EAEE5C74-6D0D-4aca-9232-0DA4A7B866BA} - C:\Program Files\PicLensIE\cooliris.dll
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.361.0\BingExt.dll" (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [IObit Malware Fighter] "C:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\IMF.exe" /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [RocketDock] "C:\Program Files\RocketDock\RocketDock.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"  /MINIMIZED
O4 - HKCU\..\Run: [Sony PC Companion] "C:\Program Files\Sony\Sony PC Companion\PCCompanion.exe" /Background
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: firefox.exe - Genvej.lnk = C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
O4 - Global Startup: DFX.lnk = C:\Program Files\DFX\DFX.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Free YouTube to MP3 Converter - C:\Users\Familien Arve\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubetomp3converter.htm
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Launch Cooliris - {3437D640-C91A-458f-89F5-B9095EA4C28B} - C:\Program Files\PicLensIE\cooliris.dll
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparnord.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1244553018954
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - Winlogon Notify: SDWinLogon - SDWinLogon.dll (file missing)
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Advanced SystemCare Service 5 (AdvancedSystemCareService5) - IObit - C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 5\ASCService.exe
O23 - Service: Intel(R) Alert Service (AlertService) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\IntelDH\CCU\AlertService.exe
O23 - Service: DQLWinService - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Intel\IntelDH\NMS\AdpPlugins\DQLWinService.exe
O23 - Service: FABS - Helping agent for MAGIX media database (Fabs) - MAGIX AG - C:\Program Files\Common Files\MAGIX Services\Database\bin\FABS.exe
O23 - Service: Firebird Server - MAGIX Instance (FirebirdServerMAGIXInstance) - MAGIX® - C:\Program Files\Common Files\MAGIX Services\Database\bin\fbserver.exe
O23 - Service: Firefox Service - Unknown owner - C:\Users\Familien Arve\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\n4q660ym.default\extensions\startup.service@mozilla.com\svc.exe
O23 - Service: GSService - Unknown owner - C:\Windows\system32\GSService.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: IMF Service (IMFservice) - IObit - C:\Program Files\IObit\IObit Malware Fighter\IMFsrv.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet Monitoring Service - Intel Corporation - C:\Windows\system32\IProsetMonitor.exe
O23 - Service: Intel(R) Software Services Manager (ISSM) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel Media Server\Media Server\bin\ISSM.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\Bluetooth\lbtserv.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Viiv(TM) Media Server (M1 Server) - Unknown owner - C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel Media Server\Media Server\bin\mediaserver.exe
O23 - Service: Intel(R) Application Tracker (MCLServiceATL) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel Media Server\Shells\MCLServiceATL.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Updatus\daemonu.exe
O23 - Service: Intel(R) Remoting Service (Remote UI Service) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel Media Server\Shells\Remote UI Service.exe
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Scanner Service (SDScannerService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy 2\SDFSSvc.exe
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Updating Service (SDUpdateService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy 2\SDUpdSvc.exe
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Security Center Service (SDWSCService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy 2\SDWSCSvc.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\Windows\system32\snmvtsvc.exe
O23 - Service: Soluto PCGenome Core Service (SolutoService) - Soluto - C:\Program Files\Soluto\SolutoService.exe
O23 - Service: Sony PC Companion - Avanquest Software - C:\Program Files\Sony\Sony PC Companion\PCCService.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: Uniblue DiskRescue - Uniblue - C:\Program Files\Uniblue\DiskRescue\UBDiskRescueSrv.exe

--
End of file - 11367 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 12:28 #1
Hvad skriver den i logbogen?

Du kunne overveje en repair af Vista, som kun overskriver systemfiler, eller en sfc /scannow med Vista/recovery cd isat
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 12:28 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 12:33 #3
Er ikke ekspert i hijakthis, men når jeg ser utorrent er der kunne man jo fryte det var snavs der kunne være årsagen.
Du kunne prøve i fejlsikret tilstand med internet adgang at køre dette:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede duranarve Nybegynder
03. august 2012 - 14:06 #4
Har nu kørt en sfc /scannow , hvor den fandt fejl og reparerede dem, men det har desværre heller ikke afhjulpet problemet.
Nu er jeg så igang med at Kør et fuldstændigt systemscan, sætter resultatet ind når det er klar!
03. august 2012 - 14:09 #5
*SUK*

O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"

(Så er du jo selv ud om det...)
Avatar billede duranarve Nybegynder
03. august 2012 - 16:15 #6
Så virker den igen:-) Kørte en opdatering af drivere og en scanning. Tusind tak til jer alle
Avatar billede duranarve Nybegynder
03. august 2012 - 16:16 #7
220661
220661  vil du skrive et eller andet så du kan få dine point?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 19:09 #8
Du accepterer dette svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 19:09 #9
Avatar billede duranarve Nybegynder
04. august 2012 - 16:15 #10
Takker for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2012 - 16:24 #11
vebekomme
Avatar billede duranarve Nybegynder
13. august 2012 - 14:00 #12
Her lidt tid efter jeg havde dette problem vil jeg lige give en tilbagemelding på, hvad status er nu.
PC´en faldt desværre meget hurtigt tilbage til "sit gamle jeg" altså den kunne ikke starte ordentligt op. Så jeg formaterede hele drevet og reinstallerede Vista på den igen - igen desværre uden held. Så tjekkede jeg harddisken for fejl med Harddisk regenerator - uden at denne fandt fejl.
Nu har jeg så kørt en ny test med Compaq´s eget "Diagnostic Tools", og får fejlen "no agp video card detected"!

Betyder dette at mit grafikkort er gået i stykker, eller hvordan skal det lige tolkes?