Avatar billede drstein Novice
03. august 2012 - 17:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rip DVD inklusiv menu

Hej
Er det muligt at rippe en dvd inklusiv menu-systemet? Jeg vil gerne kunne springe frem til afsnittene som man kan normalt ved dvd-afspilning. Jeg bruger LG smart tv som afspiller og Verbatim NAS som netværksharddisk og Twonky Mediaserver.

Er det nødvendigt at lave en komplet ISO? I så fald kan man så mounte mv fra et smart-tv og have iso-filen liggende på en netværksharddisk?

Billedformatet behøver ikke være 100% - en lille komprimering er acceptabel.

På forhånd tak!!
Avatar billede Beach Mester
03. august 2012 - 18:55 #1
Jeg bruger Slysoft AnyDVD HD til at rippe mine skiver->
http://www.slysoft.com/da/anydvdhd.html
Her får du en 100% kopi (eller ISO hvis det ønskes) inkl. alle menuer.
De har andre programmer som også kan komprimere efter behov og de arbejder fint sammen.

//B
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. august 2012 - 20:03 #2
En del DVD'er kan kopieres direkte, altså åben DVD'en marker alt og kopier det over i en mappe.
Fra mappen kan du starte .ifo filen og så kører det.

Men ellers bruger jeg DVD Fab
der kan lave både ISO filer og kopierer DVD'erne, og fjerne irriterende advarsler og reklamer, komprimerer.

Det koster penge men er pengene værd.
Avatar billede drstein Novice
05. august 2012 - 12:53 #3
Jeg synes ikke rigtig man kan få et format ud man kan læse fra et smart-tv. Der genereres nogle .vob-filer og nogle .ifo filer, men det giver ikke mulighed for at navigere rundt på dvd-filmens afsnit.
Avatar billede Beach Mester
06. august 2012 - 19:58 #4
Ved ikke helt hvordan dit TV læser data, men har du prøvet at ligge dine film på et Virtual drev som snyder hardware til at tro din harddisk er et optisk drev?

http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html

//B
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. august 2012 - 22:01 #5
Hvis det ikke kan afspille ved hjælp af .Ifo filen som starter menusystemet.
Og det ikke kan afspille .ISO filer
Så tror jeg ikke du har nogen chance for at bruge menu systemet overhovedet.
Måske er der andre der ved bedre.

Her er lidt om LG Smart TV
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/33659-lg-medialink-not-running-smoothly/
Avatar billede drstein Novice
19. august 2012 - 11:34 #6
Tak for hjælpen. Jeg vil gerne give jensenjs pointene
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. august 2012 - 14:01 #7
Du har allerede givet dig selv point.
Men det er OK