Avatar billede Rasmus096 Nybegynder
05. august 2012 - 17:40 Der er 8 kommentarer

Hvor meget må en bærbar larme?

Er der en lov for, hvor meget en bærbar må larme, før man ikke kan tillade sig at sælge den?
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. august 2012 - 17:51 #1
Nej
Avatar billede Rasmus096 Nybegynder
05. august 2012 - 17:57 #2
Er det OK at sælge en bærbar, der bliver 91 grader varm i CPU'en?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2012 - 17:59 #3
Nej ikke hvis det er en ny pc.
Avatar billede pstidsen Novice
05. august 2012 - 18:15 #4
#3: Jeg har da købt en Samsung i Elgiganten der bliver 90-95 grader i spil.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2012 - 19:20 #5
Temperaturer over 90 grader er direkte hardware nedbrydende så det synes jeg ikke er særlig smart.
Vi har en Hp herhjemme, og når den arbejder for fuld load bliver den lige godt 80 grader, og det synes jeg er højt nok.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2012 - 19:45 #6
Hej, pstidsen.

Det KUNNE jo også godt pege i retning af at den benyttes langt udenfor, hvad den var tænkt til. ElGiganten er så heller ikke ligefrem berømte for kompetent vejledning ved køb, det er så en anden sag, meen....

De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2012 - 19:52 #7
#6 Ja det kunne jeg også frygte er tilfældet.
Avatar billede KHHP Juniormester
05. august 2012 - 21:07 #8
Det med at hardware tager skade når vi kommer over 90 grader har jeg selv oplevet. Jeg har en nogenlunde gaming bærbar, som jeg efter et halvt år installerede Crysis 2, lige efter det udkom, og ved 3 timers uafbrudt gaming på max settings havde den en temperatur lige efter nedlukning af spillet på 105 grader, hvilket jo så også må have været temperaturen under spillet. Dette skete selv med ekstra køling tilkoblet. Dette har resulteret i at skal køre på strømbesparelse og Intel HD Graphics i stedet for mit dejlige Radeon HD5650.
Varmen har mere eller mindre ødelagt kølingen, også selvom jeg har rengjort alle ventilationshuller og kølere og tilføjet ny kølepasta.
Så en helt ny pc burde ikke køre på over 90 grader ved gaming, medmindre man placerer den et sted hvor den ikke kan ventilere, som f.eks. i en sofa, på et tæppe eller i en seng.