Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
06. august 2012 - 18:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MIN HP PAVILION DV/ BLIVER MEGET VARM

hej jeg har en hp pavilion dv 7 pc med intel core i 7 procesor. men min pv bliver meget varm i venstre hjørne. og når jeg kører speedfan siger den. temo1 71 CPU 72 core0 til 3 er graderne ca. fra 65 til 79

det sker kun hvis jeg kører et spil, når jeg surffer på nettet bliver den ikk så varm, men så snart jeg åbner et spil 5 min efter er den brand varm
Avatar billede r3cor Nybegynder
06. august 2012 - 18:43 #1
Så snart du åbner et CPU kraftigt spil, vil din CPU automatisk justere ydeevne og køleren's roteringer alt efter behov og BIOS indstillinger for den pågældende CPU.

Du kan eventuel prøve http://www.alcpu.com/CoreTemp/ og se om dine målinger er korrekte
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 19:19 #2
Hvis din pc ikke er helt ny længere kan der sagtens være noget støv derinde som nedsætter kølingen på den, og derfor kører varm.
Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
06. august 2012 - 20:21 #3
den er et år og den er blevet renset det virkede ikke
Avatar billede chazeftw Nybegynder
06. august 2012 - 21:08 #4
Jeg går ud fra det er en laptop :)

Hvis du ikke vil have den ender med at nødlukke hele tiden pga varmen vil jeg anbefale dig at stille den op på noget i hvert hjørne så den ikke afgiver så meget varme på underlaget. Det hjælper godt og er i det mindste et gratis alternativ.

Evt. kan du købe et billigt tastatur (har jeg gjort) da den bliver yderligere varmet op af varmen fra dine hænder og jo mindre varme jo bedre.
Avatar billede paddysfreak90 Nybegynder
06. august 2012 - 22:28 #5
hej chazeftw ja det er en laptop og den står på en blæserstation og jeg kører faktisk med et tastatur ved siden af. men tror bare den skal til rep