Avatar billede apromis Praktikant
08. august 2012 - 22:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Find link i streng

Hej Alle sammen.

Jeg har en streg som levere en tekst del. Denne indeholder nogle links.
Jeg vil meget gerne "fange" det sidste link og placere det i en ny streng.

Det kan se således ud :
a class="read_more" href="URL" title="opskrifter !">Read more...</a>

Hvorledes gør jeg det ?

På forhånd tak.
Avatar billede inteeeL Nybegynder
09. august 2012 - 04:29 #1
Hvis opstillingen altid ser ud, som du har vist, kan du bruge følgende kode. Der er flere måder at gøre det på. Jeg splitter først stringen efter dobbel-quote, fjerner de 3 første elementer samt de 3 sidste - og afslutningsvis står jeg tilbage med URL-elementet. Eftersom det stadig er et array, bruger jeg implode til at samle det til en string.
<?php

$string = '<a class="read_more" href="URL" title="opskrifter !">Read more...</a>';
$url = implode('', array_slice(explode('"', $string), 3, -3));

echo $url;

?>
Avatar billede apromis Praktikant
09. august 2012 - 11:04 #2
Hej min ven.

URL vil desværre være dynamisk og dermed vil ovenstående ikke virke :(.

HAr du et andet forslag ?
Avatar billede inteeeL Nybegynder
09. august 2012 - 13:38 #3
Hvad mener du? Vil hele stringen være dynamisk? Den opfanger jo det, der står mellem href=" og ", uanset om det er URL eller et (hypotetisk) link. Ellers må du lige uddybe. :-)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. august 2012 - 23:42 #4
prøv denn function (kan optimeres), url kan placeres forskellige steder i stringen som du kan se af mine test stringe
functionen er den er lagnt fra gennemtested

<?php
function GetUrl($string){
    $ar=explode(' ', $string);
    $lng=count($ar);
    $rest="";
    for($j=0;$j<$lng; $j++){
        $str=stristr($ar[$j], "href=");
        if(strlen($str)>0){
            $rest = substr($str, 6, -1);
            break;
        }
    return $rest;
}
// $string = '<a class="read_more" href="http://olsensweb.dk" title="opskrifter !">Read more...</a>';
// $string = '<a href="http://olsensweb.dk" class="read_more" title="opskrifter !">Read more...</a>';
// $string = '<a title="opskrifter" href="http://it-k.dk/dynamisk-web-nu-ogs%C3%A5-til-mobil" >Read more...</a>';
$string = '<a title="opskrifter" href="http://www.google.com/?var=234&key=234" >Read more...</a>';
echo GetUrl($string);
?>

hvis det ikke virker må du komme med eks på stringe du tester på
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. august 2012 - 23:48 #5
hvis du ikke gider at rette op på de link E's url parser har smadret ligger den her
http://experten.olsensweb.dk/967125/test.php?source
Avatar billede apromis Praktikant
15. juni 2013 - 13:05 #6
Svar og du skal have points :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. juni 2013 - 00:40 #7
får du her