Avatar billede Bookie Nybegynder
09. august 2012 - 09:16 Der er 15 kommentarer

Problemer med det trådløse netværk

Jeg har igennem noget undersøgt mulighederne for at få installeret internet i garagen. Der en god og stabil netforbindelse i huset, men i garagen 6 meter fra vores router er der ingen forbindelse.

Jeg har undersøgt muligheden for powerline plug, men garagen kører på en anden fase end huset, så det skulle ikke virke. Jeg har spurgt hos yousee om det var muligt, at trække et antennekabel over til garagen og sætte en ny router på den - men yousee sagde at man kun kunne sætte en router op pr. modem.

Jeg kunne selvfølgelig bare trække et netværkskabel, men jeg foretrækker trådløst, så vennerne også kan koble sig om uden de store geværgreb.

Jeg er ny her, så jeg ved ikke lige om spørgsmålet eller et lignende er stillet tidligere.

Men jeg er desperat for at få garagen koblet op på world wide web, så har I nogle gode forslag???
09. august 2012 - 09:27 #1
Velkommen til E. ...

Er garagen 'indkapslet' i et "Metalbur" ???

Prøv at med din bærbar at stille og roligt gå udenfor og se hvornår forbindelsen tabes ???
Avatar billede Bookie Nybegynder
09. august 2012 - 09:39 #2
Det er et murstenshus og en murstensgarage, så der er dobbelt op på mursten.

Forbindelsen tabes/findes fra døren afhængigt af om den er lukket eller åben og på hvilken side af døren jeg står.

Mange tak for den hurtige velkomst:o)
Avatar billede Bookie Nybegynder
09. august 2012 - 10:35 #3
Det er selvfølgelig døren i garagen, jeg mener:)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 10:42 #4
nu er dety meningen at man opretter spørgsmål som kommentar
man besvarer med kommentar
svar er kun til lukning af spørgsmål

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

der findes en helt anden løsning som jeg selv bruger
man skal blot være på den samme måler

husk det skal være 500 IKKE 200 eller andet

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8244196&ref=search

letter kan du ikke få det
der følger 2 korte ledninger med men er de for korte er harald nyborg den billigste
Avatar billede Bookie Nybegynder
09. august 2012 - 11:04 #5
Tak for vejledningen i brugen af dette forum, treatmenice.

Som jeg skriver i mit spørgsmål, så er jeg ny og så har jeg undersøgt muligheden for brug af powerline plugs.

I computercity sagde de, at powerline plugs kun virker hvis man kører på samme fase. I mit tilfælde kører garage og hus på 2 forskellige faser, hvilket forhindre at jeg kan bruge powerline plugs - ifølge computercity.

I computercity foreslog de en netværksextender i stedet for powerline plugs, ved ikke om nogen har erfaring med disse?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 15:21 #6
jamen det var da ærgerligt med den fase
det andet er i hvert fald meget nemt at gå til

ved ikke meget om extender men se lige denne side

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/153753

m.v.h
Avatar billede Bookie Nybegynder
09. august 2012 - 15:44 #7
Jeg læst på dit link og kan se at de der extendere også kan give problemer:) EDB er en svær ting:o)

Jeg vil tage et billede af huset udefra og så vise det til en expert i computercity - måske har de nogen forslag eller er villige til at sætte deres produkter på prøve.

Tak for jeres svar, hvis der dukker noget brugbart op hos computercity - så kan jeg lige poste det her så evt. interesseret med samme problem har en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 16:01 #8
selvfølgelig - jeg vil også gerne kende løsningen
dyr eller billig
Avatar billede tumben Novice
26. april 2013 - 05:02 #9
Det der med de forskellige faser behøver ikke være et problem- jeg har to gamle devolo powerline dimser...og har lige sat det op i et anneks..og mm jeg er komplet idiot er der to forskellige faser...OG en bimåler imellem. når folk siger det IKKE vil fungere med to forskellige faser..så er det ikke nødvendigvis rigtigt...det KAN være et problem. Find nogen der har nogen powerline du kan teste med..og så køb hvis det virker....de skal som jeg forstår det, alle overholde en særlig standard for at kalde sig powerline (http://www.homeplug.org/certified_products) så virker en...burde alle mærker virke...det er såvidt jeg forstår kablingen og den helt specifikke måde det er lavet på i huset der er afgørende for om det virker eller ej.
Avatar billede Joenson Praktikant
18. november 2016 - 20:37 #10
"Find nogen der har nogen powerline du kan teste med..og så køb hvis det virker..."

Men hvor "finder" man lige "nogen" ??

Jeg ved at det er en gammel tråd, men jeg har et lignende problem - blot er det min stue der er total signalfrit område på trods af at routeren hænger på væggen i køkkenet kun 8 meter væk..

Hvad blev løsningen egentlig for dig, Bookie ?

Mvh

Carsten
Avatar billede tumben Novice
27. november 2016 - 08:33 #11
du kan ikke gøre meget andet end enten at låne et par homeplugs eller at købe dem - man kan ikke sikre sig på forhånd at det virker - trust me - sætter dem op konstant -
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. november 2016 - 09:58 #12
www.devolo.com har extender der er ligelad med fase. Det er lidt i den dyre ende(ca 1200,00 Kr for et sæt), men skulle efter sigende virke 100% optimalt. Jeg har ikke selv erfaring med produktet, men der har været indlæg her på Eksperten der udtaler produktet i rosende termer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. november 2016 - 10:09 #13
Lidt mere info:
dLAN® 1200+ WiFi ac  http://www.devolo.com/en/Products/dLAN-1200+-WiFi-ac
Denne Extender har gennemgående 220v stik, så du kan bruge stikkontakt til andre ting. Plug har desuden integreret WiFi
Avatar billede tumben Novice
27. november 2016 - 12:12 #14
Jeg vil stadig holde på - lån dig frem til nogen - inden køb a devolo ( som jeg bruger )
Min erfaring siger at ca 3 ud af 10 steder er der problemer - og så skal du ha fat i en elektriker og ikke engang det behøver løse problemet - for grupper/ måler osv kan ikke nødvendigvis rettes til - fase byttes osv - mht mærke så køb devolo - men i afprøvningsfasen er det ligemeget - virker et sæt så virker de alle
Avatar billede Joenson Praktikant
27. november 2016 - 17:17 #15
Tak for input.
Der er ingen i min omgangskreds der er i besiddelse af HomePlugs..
Jeg har godt hørt Devolo omtalt i rosende vendinger, men er nok kommet til den konklusion, at jeg trækker et kabel og evt laver et accesspoint i stuen. Det er ikke det nemmeste, men nok det mest stabile.