Avatar billede dazler Novice
09. august 2012 - 15:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gør filer "usletbare".

Da jeg flytter meget rundt på mine filer er jeg bekymret for at jeg ved en fejltagelse kommer til at slette en eller flere filer som gerne skulle bevares.

Hvordan jeg dette lettest/mest "elegant"?

På forhånd mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 15:27 #1
Man kan ikke beskytte sine filer mod sletning. Så det eneste man kan gøre er, at lave backup af dem. Det bør man for øvrigt altid gøre.
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2012 - 15:40 #2
Filer i Windows kommer jo altid i Papirkurven hvorfra de kan gendannes
Avatar billede lclemens Nybegynder
09. august 2012 - 15:42 #3
Har du undersøgt de muligheder som ntfs-rettigheder giver?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2012 - 15:43 #4
hvis du har en ekstern disk (NAS), og bruger et synkroniseringsprogram, så kan du altid finde en kopi på den eksterne hvis du fravælger 'populate delete' i opsætningen af mapperne.
http://allwaysync.com/
du skal have 'pro' versionen - men kan teste den gratis en måned (og fortsætte gratis hvis du kun har få filer i mapperne).
Avatar billede dazler Novice
09. august 2012 - 15:53 #5
@ Alle

Jeg har et enormt stort antal filer (især fotos) som bliver ændret i måske 25 versioner inden jeg vælger et mindre antal der skal gemmes. Det er i denne process at jeg kunne tænke mig at kunne gøre nogle filer "usletbare".

Jeg finder en anden løsning. Det var blot et forsøg på at at have såvel livrem som seler i spil.

Jeg laver back up, men dette til trods kan det ske i kampens hede er jeg fejler, men som sagt jeg må løse det med andre og bedre rutiner.

Tak for svarene. (c;
Avatar billede pretttyfly Praktikant
09. august 2012 - 16:19 #6
man kunne jo højreklikke på filerne vælge egenskaber og sætte flueben i skrivebeskyttet, så kommer man ihvertfald ikke til at slette dem bare ved et uheld da den så vil sige nej. det er ikke fail safe men det er en mulighed :)
Avatar billede dazler Novice
09. august 2012 - 16:23 #7
@ pretttyfly

Mange tak for dit indlæg, men det kommer ikke til at være funktionelt med det store antal filer der er tale om. (c;
Avatar billede pretttyfly Praktikant
09. august 2012 - 16:27 #8
hvis de ligger i mapper kan du jo gøre det for hele mappen eller makere alle file med ctrl+a og højreklikke på dem og så trykke egenskaber og derefter skrivebeskyttet under attributter..
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 21:21 #9
At sætte billeder til Read only, beskytter dem ikke mod at blive slettet.
Avatar billede dazler Novice
11. august 2012 - 10:39 #10
Da der ikke findes en løsning lukker jeg her.

Thanks anyway. (c;